Реклама у ХХ ст. зробила куріння модним і престижним. Сигарети стали не просто жіночим аксесуаром, а перетворилися на символ стилю. Починаючи з 1920-х - це асоціювалося з боротьбою жінок за рівні соціальні і політичні права з чоловіками.
Розвиток жіночої емансипації також відіграв роль у масовій культурі куріння. Інтернет-сервіс "Pinterest" пропонує поглянути рекламні ретро-постери з жінками, які пропагували куріння.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Паління призводить до психічних розладів і божевілля
У рекламних образах жіночого куріння переважали символи "хорошого життя" - шик, краса, незалежність і рівноправність.
Президент American Tobacco Джордж Вашингтон Хілл вважав, що масова реклама - тільки один з інструментів маркетингу. Він запросив до співпраці Едварда Бернейса, племінника Зигмунда Фрейда.
Бернейс запропонував друкувати рекламу сигарет на сторінках журналів. Також він запропонував публікувати в пресі статті про красу куріння, аксесуари для сигарет та висновки лікарів, що тютюн справді стимулює схуднення і гарний зовнішній вигляд.
Перше промислове виробництво тютюну на території України відкрили 1604 року у Ромнах - теперішня Сумська область. Що робити з тютюном, українці зрозуміли швидко. В американських колоніях плантації розвели до 1600 року. У 2-й пол. XVII ст. російські купці почали вивозити дешевий черкаський тютюн в Скандинавію, Прибалтику, Персію, Монголію і контрабандою в Московію.
Коментарі