Ексклюзиви
Понеділок, 12 жовтня 2020 07:55

Автомобіль гниє у теплому гаражі

Автор: EPlastik
  Дах над автомобільним навісом роблять одно-, дво-, чотирискатним або напівкруглим. Кут нахилу має бути не менш як 20 градусів. Інакше взимку сніг не сповзатиме, а лежатиме і може зламати каркас
Дах над автомобільним навісом роблять одно-, дво-, чотирискатним або напівкруглим. Кут нахилу має бути не менш як 20 градусів. Інакше взимку сніг не сповзатиме, а лежатиме і може зламати каркас

— Вгепав у гараж сотню тисяч гривень, а він не виконує основної функції, — каже 37-річний Володимир Баланюк із села Гореничі поблизу Києва. — Бо заставлений весь. Лежать інструменти, дитячі велосипеди, газонокосилка, тачка, відра, шини, залишки будівельних матеріалів. А машина не влазить, ночує надворі.

Володимир побудував гараж розміром 6 на 4 м впритул до хати. З дому входить до нього через двері. Дах гаража примикає до будинку.

— Зовні утеплив пінопластом, обтягнув фасадною сіткою, покрив декоративною штукатуркою, — продовжує Баланюк. — Усередині поштукатурив, провів опалення, світло, воду, каналізацію, підлогу застелив кахельною плиткою, встановив автоматичні ворота і пластикові вікна. Хата для машини стала не гіршою, ніж для людини. Але авто не заганяю. Бо почало іржавіти від конденсату. За колесами в гараж постійно болото затягується, на плитку брудна вода стікає. Холодом від воріт тягне, тільки дурно газ спалюю. Планую робити у дворі навіс.

Взимку автомобіль щоранку виїжджає з теплого гаража на холод. Від різкого перепаду температури кузов вкривається конденсатом, на фарбі утворюються мікротріщини.

Увечері машина повертається в тепло і знову вкривається краплями води. Вони не висихають, спричиняють корозію.

— Теплий гараж — смерть для машини, — розповідає будівельник 50-річний Євген Ващук із міста Кременчук Полтавської області. — Не раз бачив, як іномарки з оцинкованими кузовами ставали дірявими за п'ять-шість років. А кузов — найдорожча частина автомобіля.

Собі побудував навіс. Просто, швидко, дешево і красиво. Машина просихає, завжди під рукою, не треба постійно відкривати-закривати браму. В гараж не наноситься бруду. І у дворі є додатковий затінок. Є де майструвати, якусь хвіртку з металу зварити чи дошки настругати.

Радить, як зробити навіс.

— Спочатку ставлять стійки, — говорить Ващук. — Можна мурувати з цегли, заливати з суцільного бетону, робити з дерева. Перший варіант — дорогий, другий — складний, третій не довговічний. Оптимально забетонувати в землі профільні труби перерізом 8 на 8 сантиметрів. Зверху по периметру обварити їх такою ж профільною трубою, зробивши міцний каркас. Залишиться тільки накрити.

Дах над навісом роблять одно-, дво-, чотирискатним або напівкруглим. Каркас даху виготовляють із металу чи брусків. Зовні покривають шифером, ондуліном, металочерепицею, профілем, полікарбонатом або дерев'яно-стружковою ОСБ-плитою з бітумною черепицею.

— Шифер і ондулін — це минуле століття, ними тільки старі хліви перекривати, — додає Євген Ващук. — Та і не дешеві зараз. Металочерепиця і металопрофіль — якісні матеріали, але під час дощу навіс так гримітиме, що в хаті не заснеш. І влітку нагрівається, від духоти не всидиш. Полікарбонат дорогий, навіть найякісніший за чотири-п'ять років розсихається, тріскається, його град б'є.

Найкраще оббити ОСБ-плитою і бітумною черепицею. Під час дощу тихо, у спеку під навісом зберігається прохолода. Узимку сніг не сповзає цілим пластом на голову, а лежить.

На даху радить установити водостічні жолоби і звести їх в одну трубу.

Стінки навісу можна зашивати.

— Найкраще зашивати задню стінку й одну або обидві бокових, — каже Євген Ващук. — Так вітер не гулятиме, сніг не налітатиме, всередині буде затишно. Можна використовувати будь-які матеріали, навіть металопрофіль або полікарбонат. Лише не раджу пластикову вагонку. Бо взимку замерзає, пластик втрачає еластичність, поривчастий вітер ламає і відриває її.

Підлогу навісу встеляють твердим покриттям.

— Можна залити бетонну стяжку, — пояснює Євген Ващук. — Але вона з часом вичовгується під колесами. Дорожня сіль з машини роз'їдає бетон. Краще застелити тротуарною плиткою, вона міцніша. Якщо бракує грошей, можна засипати крупним щебенем чи асфальтним зрізом, утрамбувати. Єдине, чого не раджу — свіжий асфальт. Влітку смердить смолою і псується, щойно на нього проллється якийсь бензин, розчинник чи моторна олива.

Авто займає 10 "квадратів"

— Найпоширеніша помилка при будівництві навісу — малий розмір, — каже будівельник 34-річний Максим Грищенко з Києва.

Для однієї машини навіс має бути шириною 4 м і завдовжки 5, для двох — 6 на 5 м відповідно.

— Що ширше, то краще, — продовжує Грищенко. — Бо одна машина займає площу 10 "квадратів". А ще ж треба лишити місце, щоб було як відкрити двері чи паркуватися легше. І під навісом стоятиме не лише машина. Узимку обов'язково занесете туди якісь лавки, садові крісла, стіл чи мангал.

Зараз ви читаєте новину «Автомобіль гниє у теплому гаражі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі