
Окремі вчительські фрази передаються з покоління в покоління.
У Новій українській школі від них варто відмовитись, повідомляє "Освіторія.медіа".
1. "Дзвоник - це для мене"
Дзвоник - це для всіх. Якщо вчитель вважає, що потрібно затриматися на кілька хвилин і продовжити заняття, варто ввічливо попросити про це дітей і домовитися з ними, переконавши, чому це необхідно.
2. "Що за колективна творчість? Оцінку теж на двох ставитимемо?"
Такі претензії мають залишитися в минулому. Колективна творчість є одним з головних принципів НУШ.
Навіть парти в класі стоятимуть не рядами, а будуть об'єднані по 4 або 6, бо більшість завдань учні виконуватимуть у групах. Діти змалечку вчитимуться працювати в командах.
3. "Вийди і зайди нормально"
Учні іноді можуть на емоціях після перерви запізнитися і забігти в клас, вдаючи, що вони встигли. Відразу робити з цього скандал не варто. Просто не звертайте уваги.
Але якщо це відбувається систематично, треба поговорити з учнем і пояснити йому віч-на-віч, що існують певні правила етикету.
4. "Щоденник на стіл"
Оцінки - це приватна справа учня і його батьків. У багатьох країнах світу із розвиненою освітньою системою взагалі заборонено говорити про оцінки учня його однокласникам. Так буде і в Україні.
Відтепер оцінки мають ставити в щоденник учня на перерві і лише з трьох предметів: мова, математика, природознавство, починаючи з 3-го класу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ідеальна школа
В учнів НУШ з'явиться щоденник вражень - це звичайний зошит, альбом для малювання чи блокнот, у якому школярі ведуть власні записи. Вони самостійно обирають тему для письма і визначають, чим саме хочуть писати.
5. "А голову ти вдома не забув?"
Кожен з нас може щось забути, це нормальне явище. Не треба робити із цього трагедію і відчитувати учня при всіх.
6. Що смішного? Скажи всім - нехай усі посміються
Усі діти різні й не кожен може "виступати на публіку". Краще зробити такому учню зауваження після уроку і попросити не відволікатися в майбутньому, ніж звертати на нього увагу всього класу і змушувати червоніти.
Адаптація першокласника зазвичай триває від 1 до 3 місяців. За цей час дитина переживає багато нових емоцій, і не завжди може з ними впоратися самостійно. Тому вкрай важлива достатня самооцінка. Потрібно знайти ті сфери, де школяр вже компетентний - спорт, іноземна мова, комп'ютерні технології, творчість тощо. Усвідомлення вже здобутих перемог допоможе більш впевнено вирішувати нові завдання.
Коментарі