Спілкування з дітьми розвиває їхнє мислення та, в першу чергу, налагоджує відносини. Батькам потрібно будувати стосунки з дитиною від народження і все життя, вважає дитячий психолог Марина Романенко. Вона має справу з дітьми кожного дня. На її думку, дітям не варто давати поради та нав'язувати власний досвід. Однак необхідно цікавитися їхнім життям.

"Батьківство - це професія, якій потрібно вчитися. Треба пам'ятати, що борщ можна зварити потім, посуд помити вночі, а зараз побути з дітьми", - каже Марина Романенко.
Вона радить ставити дітям щодня 5 запитань.
1. Як пройшов твій день?
Часом діти не знають як відповісти, або не зовсім розуміють, про що йдеться. Бувають випадки, коли дитина просто не хоче відповідати.
"Якщо дитина не розповідає, я розказую про свій. Не брешу, просто якісь деталі не договорюю. Дитина бачить приклад, про що йде мова", - каже Марина Романенко.
2. Що найбільше сподобалося?
3. Що не сподобалося?
"Дитина може й не відповісти. Але я задаю схему, матрицю, як оцінювати ситуацію. Хоча дитину не оцінюю. Коли щось розповідає - просто слухаю. Ніколи не кажу "ой, ти молодець чи такий поганий". Спілкування не означає прийти до когось, щоб тебе оцінили. Спілкування - коли тебе просто слухають і сприймають таким, як ти є. Тоді хочеться й далі говорити", - розповідає фахівець.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 7 помилок батьків у вихованні дітей
4. Що хотілося б змінити в цьому дні?
"Останнє, що питаю, що б дитина у цьому дні змінила і чому. Потім відповідаю й сама. Багато років поспіль це був наш із дітьми ритуал. Говорила з кожним окремо. Є речі, які можна сказати не при всіх. Дитина має право про щось промовчати", - каже психолог.
Важливо не просто дати можливість висловитися, потрібно бути уважним слухачем.
"Я не люблю комп'ютерних ігор, а син любить. І коли він мені про них розповідав, я вникала у їхню суть, адже для нього це важливо. Це робота. Вона може не подобатися, але треба бути відповідальним", - каже спеціаліст.

5. Ти щасливий?
"З 1 року кілька разів на тиждень питаю в дитини "Ти щасливий?". Усі мають це питати. Глобально ми цього хочемо, але ми не навчили дітей бути щасливими. Нас в дитинстві питали лише, чи зробили уроки. Не потрібно говорити, що і як робити. Це не формує свободу вибору і мислення. Часто чую від доньки: "Боже, це був райський день. Кращим він вже бути не може". Я знаю, що з нею все добре. Вона з дитинства знає категорію щастя", - розповідає Марина Романенко.
Нагадаємо, психологи розповіли, чому обдаровані діти почуваються нещасними.
Коментарі
2