Справа про банкрутство ТОВ "Авіакомпанія "Донбасаеро" почне розглядати в березні Господарський суд Донецької області.
Тим часом вже з 1 лютого без роботи залишаться 140 осіб - вся служба бортпровідників, а з 20 березня - ще 442 працівника. Всього, таким чином, 582 людини опинилися в кроці від безробіття.
Про це Gazeta.ua розповів профспілковий лідер підприємства Петро Гармаш.
"12 грудня минулого року відбулися збори власників авіакомпанії (їх 5, і це приватні підприємства - три розташовані на Британських островах, одна в Києві і одна на Кіпрі) вирішили скоротити людей, не зазначивши кількість. Через 2 дні у наказі про скорочення штату гендиректор на базі цього рішення оголосив цифру - 442 людини. А ще раніше він вирішив скоротити 140 співробітників - всю службу бортпровідників (такий наказ був виданий у вересні). Таким чином, від колективу "Донбасаеро" залишиться 24 керівника. За відсутності фахівців будуть керувати самі собою", - сказав Гармаш.
Авіакомпанія "Донбасаеро" входить в альянс з "Аеросвітом", який має колосальні фінансові проблеми, і компанією "Дніпроавіа", що припинила діяльність. Власних авіарейсів не здійснює вже 1,5 року і раніше отримувала доходи, здаючи в оренду свій авіатранспорт.
"У 2011 році керівництво почало передавати літаки авіакомпанії "Роза вітрів" (базується у Борисполі). Здавали їх в оренду з екіпажами з інженерним складом, тоді ж передали траси "АероСвіту", не залишилося ні єдиного самостійного рейсу, а 9 січня наш директор подав заяву до господарського суду про визнання нашого підприємства банкрутом. Я вважаю, це банкрутство штучним. Спеціально створили скрутне становище, порушуючи колективний договір (він був скасований минулого року), змінюючи зарплати "як хочу" і здійснюючи інші дії без погодження з профкомом", - підкреслив Гармаш.
Профспілковий лідер вважає, що в Україні звільнені фахівці навіть найвищого рівня роботу навряд чи знайдуть.
"Люди з "АероСвіту" зараз біжать в авіакомпанію Міжнародні авіалінії України (МАУ), а нашим бігти буде нікуди. Люди думають подаватися до Литви та іншого зарубіжжя.
Члени профспілки авіапрацівників звернулися за допомогою до президента України, прем'єра, голови Верховної Ради, керівників фракцій, а також в Генпрокуратуру. Вважають, що штучне банкрутство порушує їх права. Вимагають розірвати контракт з гендиректором Олегом Новіковим за порушення законодавства про працю, закону про професійні спілки та закону про колективні договори. У разі якщо їх не почують, донецькі авіапрацівників погрожують владі акціями протесту", - зазначив Гармаш.
За його словами, до 2003 року донецька авіакомпанія "Донбас Східні авіалінії України" (попередник "Донбасаеро") була повністю державною і працювала з прибутком. Мала 12 літаків Як-42, 6 літаків Ан-24, здійснювала десятки власних авіарейсів.
"Спочатку компанію взяла в оренду облрада, потім передала міськраді в комунальну власність, потім міськрада вирішила створити ТОВ, яке в 2007 році на 75,99% перейшло в приватні руки. Вкрали компанію у держави, якщо говорити одним словом - це видно по результату, до якого ми прийшли", - підкреслив голова профспілки.
Зазначимо, всі компанії "Української авіаційної групи", підконтрольній бізнесмену Ігорю Коломойському, за офіційною інформацією, приносили збиток.
Коментарі
6