Чорно-біле зображення "коли", символу американської споживчої культури, датоване 1962 роком, вважається однією з найбільш концептуальних робіт, що стоять біля витоків поп-арту.
Сам Уорхол захоплювався філософією коли - напою мільйонерів і жебраків часів повоєнного життя США.
"У цій країні грандіозно те, що Америка породила нову традицію споживання - багаті купують абсолютно ті ж продукти, що і бідні. Президент п"є "Колу", Ліз (Тейлор) п"є "Колу" і тільки подумай - ти теж п"єш "Колу", - процитував аукціонний дім батька поп-арту.
Криза не знизила ціни на роботи Ворхола - автопортрет, виконаний незадовго до кончини культового художника, був проданий у травні на торгах Sotheby"s у Нью-Йорку за $ 32,6 мільйона при очікуваннях торгового дому в $ 10-15 мільйонів.
У травні 2007 року його шовкографія "Аварія зеленої машини" була куплена за $ 71,7 мільйона.
Разом з "Кока-колою" Уорхола на торги виставляється робота "Айс-Крім сода" Роя Ліхтенштейна, виконана у схожій манері в тому ж 1962 році.
Торговий дім розраховує продати цю роботу за $ 12-18 мільйонів, що має шанс встановити ціновий рекорд на "індустріальне мистецтво" Ліхтенштейну.
Ліхтенштейн зробив свої перші роботи в стилі поп-арт в 1961 році, використовуючи картинки з коміксів чи мультфільмів і технологію, що прийшла з промислової друку.
Художник вибирав вподобану йому картинку, вручну збільшував її, виконував у великому форматі, використовуючи трафаретний друк і шовкографію. У самому зображенні при цьому посилювалися риси іронії та сарказму, вважають критики.
Обидві знакові роботи американського поп-арту винесені на обкладинку каталогу торгів сучасного мистецтва, які відбудуться в Нью-Йорку 9 листопада.
Коментарі