В орендованій квартирі на київській вулиці Мануїльського кінокомпанія "Фільм. Юей" знімає стрічку "Серцю не накажеш". Помічник режисера з кухні у спальню переносить пластикові тертушки, миски. Перечіпається через кабель і впускає ношу. Із посуду на землю вистрибує тарган. Чоловік гидливо чавить його ногою.
— Дима, ты с ума сошел? — крізь прочинені двері чути голос 41-річної актриси Ольги Сумської. Їй сказали про журналістів. — Меня снимать вот так? — показує на скуйовджене волосся і припухлі очі.
Помічник режисера пояснює "ГПУ", що Сумська "буде входити в образ". Акторка зачиняється з візажистом у кімнаті. За годину виходить у рудій перуці. Технік швидко чіпляє Ользі мікрофон під светром. Вона помічає фотографа, знімає мікрофон і просить техніка прилаштовувати його ще раз:
— Нужна динамика в кадре, — пояснює, усміхаючись.
У фільмі Сумська грає екстрасенса Марго.
— Моя героїня має сестру, невпевнену в собі "белую моль", яку покинув чоловік. Вона шукає нового. Я відправляю її на кладовище, знайомитися з удівцями, — розказує акторка.
Чоловіка, що кинув "сестру", грає ваш чоловік Віталій Борисюк...
— Моя героїня інакше, як йолоп, його не називає. В одній сцені навіть виштовхує за двері. Стояти з Віталіком під пильним оком камери, — задумується. — Это распаляет, да.
Чи правда, що кожен актор шукає близькі собі риси в героєві?
— Гадати по руці я не вмію, — говорить Сумська. — Однак перед відповідальним учинком іду до київського екстрасенса Світлани Кондрат. Вона пише вірші, стільки книжечок мені подарувала! У березні 2005-го я та ще кілька акторів пропонували замість Михайла Рєзниковича поставити художнім керівником театру Російської драми Аду Роговцеву. Світлана мене відмовляла. Казала: "Зупинись, ви програєте". Так і сталося.
Ви озвучували мультфільм "Тачки". Кажуть, авто Саллі вам снилося. А теперішня героїня?
— Я не приймаю серіальних героїнь близько до серця. Є режисери, які мучать акторів, хочуть віддачі. Для цього потрібні довгі репетиції, зняти дублів двадцять. А в наш час кіно робиться швидко, з трьох дублів. Економимо на всьому.
Знаходила у своїй білизні леза
А якщо трьох дублів бракує?
— Моя героїня залазить на красивого високого коня, — починає здалеку Ольга. — Я їжджу на конях, але ніколи не сідала на елітних. А цей — широкий, страшенної висоти, масть — чорна. Режисер попросив три-чотири дублі проскакати риссю, а потім галопом. Була страшенна спека. Жеребець мене скинув. Було таке відчуття, наче хтось мене зняв із нього. Думаю, це мій ангел-охоронець. Бо я не впала, а приземлилась на корточки, — переходить на російську. — И вся группа ахнула: "Боже, как красиво. Ты что, училась падать?" Від четвертого дубля я відмовилася.
Одяг для зйомок підбирали з власного гардероба?
— Перстень подарувала потрясна американська художниця, — показує срібну прикрасу із бірюзою. — Пам"ятаєте бісерні гердани актриси Раї Недашківської? Їх робила та сама майстриня. А блакитні босоніжки з квітами я взяла у своєї 17-річної доньки Тоні. У нас один розмір.
Багато часу проводите з дітьми?
— Так, спокутую. Колись лишала доньку на батьків, робила кар"єру. А потім знайшла її щоденник, у якому донька рахує години до мого приходу. Подумала: нащо мені кар"єра, якщо пропускаю головне в житті.
Аня таких щоденників не пише? — питаю про молодшу доньку в Сумської.
— Вона зацілована, вся родина її пестить. Дуже балуване дитя.
Тоня цього року закінчила школу. Куди вступатиме?
— Душа в неї не лежить до театру. Її тягне на телебачення.
Учитиметься на журналістку?
— Чом би й ні? — знизує плечима Ольга.
Із театру Російської драми вас звільнили 2005-го. Не тягне туди?
— Відтоді жодного разу там не була. У театрі на репетиціях знаходила у своїй білизні леза. Тепер я використовую свій шанс у кіно.
Коментарі
1