— Нічого собі, це точно картина? Ану полапаю, — 22-річний Олег тягнеться рукою до картини 57-річного Нікаса Сафронова "Спогади про Рай". Виставку вибраних робіт московського художника відкрили 30 травня у Полтавському художньому музеї ім. Миколи Ярошенка.
— Дурак, відійди, — смикає Олега за рукав його дівчина. — Хіба повилазило — картина справжня, навіть мазки фарби видно.
У виставковому залі понад 100 осіб. На відкриття пускають тільки за запрошеннями. На тлі чорного банера з портретом митця грає симфонічний оркестр. Художник не приїхав.
— Никас повредил сухожилие на руке, ему сделали операцию, сейчас реабилитируется, — говорить його племінник 42-річний Ігор Сафронов. — А вообще у него сумасшедший ритм жизни. Встает в час дня, днем встречи, конференции, вечером — друзья, может, какие тусовки, и только ночью начинает писать картины. Одновременно делает до 10 штук. На одну может потратить до 8 часов.
На виставці 41 полотно, кожне в пластиковій або масивній дерев'яній рамі. Найбільше відвідувачів біля роботи "Чарівні сіті". На ній берегом моря йде оголена жінка з головою чайки, на плечі тримає рибу, в руці — сітку.
— Сафронов працює на масову культуру, — каже заслужений художник України Микола Підгорний. — Але його картини професійні. Думаю, він тримає правильну лінію, бо сучасний майстер має багато заробляти.
Сафронов — один із найдорожчих російських художників. Замовити йому портрет може коштувати $100 тис.
Поряд спирається на ціпок письменник Володимир Карпенко, розглядає портрет "Мій син Стефано", де зображений хлопець років 10.
— Волосся, глазки і обличчя як живі, — розказує. — Нікас — фотограф серед художників, недарма малював портрети Елтона Джона, Стінґа, Девіда Бові, Софі Лорен. А більшість сучасних митців прикриваються творчим пошуком і творять таку мазню, що дивитися не можна.
Організатори кажуть, на деяких полотнах Сафронов відтворив власні сни й заклав подвійний смисл.
— Например, "Распятие Иисуса Христа" изображено на фоне ночного Нью-Йорка с восходящим солнцем, — пояснює менеджер виставки 38-річний Євген Лавренко. — Город — символ финансового центра мира, с его низменными пороками, а восход означает надежду на лучшее.
Експозиція триватиме місяць.
Коментарі