30 травня відкрилася перша в Україні ретроспективна виставка швейцарського художника Ганса Ґіґера, автора дизайну образу іншопланетної істоти ксеноморфа у науково-фантастичному фільмі жаху "Чужий" британського режисера Рідлі Скотта. Проходить у київському Довженко-Центрі.
— Ґіґер — батько біопанку. Це піджанр наукової фантастики, що фокусується на біотехнологіях, генній інженерії, мутаціях. Він створив найупізнаванішого монстра у світовому кінематографі, — каже Мирослава Хартмонд, кураторка виставки. — У своїх роботах ілюструє злиття людини і машини. Це резонує з підсвідомим страхом перед науково-технічним прогресом, що загрожує існуванню людини як біологічного виду.
Світ Ґіґера безнадійний. Його роботи — згусток страху й відрази. Це портрет людства, яке спотворило Землю. Біомеханіка — шокуюча гармонія бездушного металу й животрепетної плоті. У людині художник звертається до похмурого, пекельного.
1979-го за роботу над "Чужим" Ґіґер здобув премію "Оскар" у номінації "найкращі візуальні ефекти". Також працював над дизайном незнятого фільму Алехандро Ходоровського "Дюна" за романом Френка Герберта, стрічок "Полтергейст-2" і "Особина", обкладинок музичних альбомів.
32 графічні твори та сім скульптур 1960–2000 років представлять на виставці Ганса Ґіґера. Одна з головних робіт експозиції — 2-метрова скульптура Чужого. Твори надані Музеєм Ґіґера, заснованим митцем 1998-го у швейцарському місті Ґрюєр.
Коментарі