Минулого року за неякісні товари та послуги черкащанам повернули понад 90 тис. грн. Про це розповідає Віталій Бойко, 36 років, з управління у справах захисту прав споживачів у Черкаській області.
На що скаржилися найчастіше?
— Минулого року було 444 скарги. 249 — на непродовольчі товари: електропобутові прилади, взуття та одяг, посуд, товари побутової хімії, парфумерію і косметику, іграшки. Наприклад, людина купила мобільний телефон, а він наступного дня зламався. Вона хоче поміняти на інший або забрати гроші, а її посилають у сервісний центр. Щодо продуктів, то найчастіше нарікали на ковбасу, рибу, кондитерські вироби, макарони, борошно та крупи. На молочних продуктах часто виявляли проставлену наперед дату виробництва. Щоби подовжити термін реалізації, деякі магазини свою етикетку наклеюють на дату виготовлення або кінцевого терміну споживання, вказану виробником. Часто затирають заводську і проставляють свою дату. Невдоволені споживачі і через обважування.
Було 444 скарги
Що робити людині, яка купила зіпсований товар?
— Слід звернутися до адміністратора або керуючого магазином і попросити його обміняти покупку чи повернути гроші. Якщо в магазині відмовляються це зробити, ви складаєте претензію у двох примірниках і при свідках вручаєте її. Потім пишете скаргу нам і прикріпляєте до неї ваш примірник претензії. Після цього ми виходимо на позапланову перевірку магазину.
Які документи треба вимагати в продавця?
— У магазині треба обов"язково взяти касовий чек або хоча б написаний від руки товарний чек. Якщо це побутова техніка, попросіть продавця зробити відмітку у гарантійному талоні. Без цих документів майже неможливо довести, коли, де і за скільки був придбаний товар.
На які послуги черкащани нарікали найбільше?
— Зі 150 таких скарг, що надійшли до нас торік, 80 стосувалися житлово-комунальних послуг — насамперед нарахування більшої суми, ніж показує лічильник. Були претензії на неякісне встановлення вікон і дверей.
Коментарі