У Черкасах встановили вісім нових велопарковок: по дві навпроти облдержадміністрації, кінотеатру "Україна", технологічного університету та в парку 50-річчя.
У п'ятницю по обіді до зеленої П-подібної парковки навпроти обласної адміністрації під'їжджає 20-річний Андрій Чорнопищук. Відстібає від рами трос на замку. Приєднує ним до труби заднє колесо і раму.
— Я вже кілька років їжджу виключно велосипедом, — розповідає. — Зараз навчаюся в Празі. Там багато людей їздять так. У Німеччині взагалі це один із найпопулярніших видів транспорту. Був вражений, коли побачив у центрі Мюнхена велопарковку місць на 500. У Берліні головна вулиця схожа на наш бульвар Шевченка, то там права смуга виділена тільки для руху таксі, громадського транспорту та велосипедів.
Парковки встановила обласна федерація велосипедистів при підтримці одного з черкаських банків. Одна коштує 350 грн.
— У місті десь до тисячі велосипедистів. Парковки роблять для людей, які постійно їздять велосипедами — на роботу і в справах. Будемо старатися встановити їх якомога більше. Щоб велосипедисти могли користуватися своїм транспортом, як машиною. Тобто поставити його там, де треба і не хвилюватися, — каже президент федерації Дмитро Чорнопищук, 23 роки. — У міськвиконкомі є рішення про те, що дозвіл на відкриття магазину видається тільки в тому випадку, якщо вони обладнані певним переліком допоміжних споруд. Крім парковок для автомобілів і пандусів, зазначені і велопарковки. Деякі магазини їх роблять, бо розуміють, що велосипедисти — це теж клієнти. Але більшість не зважають.
Велопарковки є біля Черкаського національного університету, супермаркетів "Сільпо", "Фреш", "Гранд-маркет", "Спар", деревообробного комбінату і на причалі.
— Я сам велосипедист. Кажу одразу, щоб не думали, що я проти стоянок. Але що робити з усім приладдям що є на велосипеді? Ті ж фари, спідометри знімаються за дві хвилини. Якщо стоянки і робити, то тільки з охороною. У Черкасах це поки що нереально, — вважає 17-річний Олексій Ющенко. — Крім того, де їздити велосипедами в місті? Доріжок немає, а проїжджою частиною — небезпечно. Більшість автомобілістів не помічають людей на велосипедах.
У Федерації велосипедистів, окрім парковок, також планують зробити велодоріжки в парку 50-річчя і скласти велокарту Черкас. На ній позначать організації, де є велопарковки.
Коментарі