Із січня по листопад цього року в Україну ввезли 6958 електромобілів.
Найпопулярнішою моделлю лишається японський "Ніссан Ліф", на другому місці — американська "Тесла Модел S", за ними йдуть німецькі "Фольксваґен Егольф", БМВ і3 й італійський "Фіат-500".
— Зараз у нас попит на електромобілі приблизно такий, як і в розвинених європейських країнах, — говорить 36-річний Олександр Кравцов, експерт і засновник компанії "Електрокарс", що займається розвитком інфраструктури для електричних машин. — Порівняно з попереднім періодом активність із купівлі електрокарів знизилася, бо зникли чинники, які стимулювали це. Наприклад, раніше люди поспішали купувати електромобілі, бо боялися введення ПДВ і не хотіли переплачувати ці 20 відсотків.
Кількість проданих електромобілів в Україні від загального автомобільного ринку — 3%. Більшість машин купують вживаними зі США та країн ЄС.
— Нових продають майже 5 відсотків. Бо електромобілі дорогі, а купівельна спроможність українців — низька. Люди готові витрачати на машину в межах 10–15 тисяч доларів. За такі гроші можна придбати новий бюджетний бензиновий автомобіль або вживаний електромобіль, — каже Кравцов. — Протягом цього року вибір моделей електрокарів став різноманітніший. Можна обирати альтернативу "Ніссану Ліфу" у вигляді "Фольксваґена Егольфа", "Шевроле Болта" чи інших моделей. Крім того, в десятку найпопулярніших у нас вже ввійшла "трійка" від "Тесли" — найбюджетніша модель виробника. Також на 62 відсотки збільшилися продажі комерційної техніки. Це понад півтисячі проданих машин. Переважно купують електричні "Рено Кенгу". У нас одна з найнижчих цін у Європі на електроенергію, тому перевозити невеликі вантажі цією машиною значно вигідніше, ніж дизельною чи бензиновою. Продажі фургона могли б бути ще більші, якби його оснащували швидкісною зарядкою.
В Україні на кожні сім електромобілів припадає одна зарядка з високим струмом. Усього їх 1776. Точок у громадських місцях — удвічі більше. Швидкісних зарядних станцій — майже 200, переважно в містах-мільйонних і обласних центрах.
— За інфраструктурою ми продовжуємо лишатися попереду всіх сусідів. Порівняно з росіянами — в нас рівень Норвегії за кількістю станцій і рівнем електромобілізації, — говорить Олександр Кравцов. — Але найближчим часом поляки й угорці можуть наздогнати нас за кількістю зарядок. Якщо в нас розвивають інфраструктуру так звані партизани-аматори електротранспорту, то ті країни мають потужні інвестиції крупних світових гравців цього ринку.
Коментарі