— Цього року купив лише дві нові зимові шини. Встановив їх на передні колеса. Ззаду стоять старі семирічні, — розповідає 43-річний Олексій Битько з Обухова Київської області. Витратив на пару покришок 1,9 тис. грн. — Це була незапланована покупка, зекономив половину від вартості комплекту. На шиномонтажі виявили пошкодження корду на одній старій покришці, а друга була сильно поведена.
Чоловік придбав українські шини "Преміорі" 15-го радіуса для свого "Шевроле Лачетті" 2005 року. Обрав модель для суворих зим із посиленою боковиною і великою кількістю ламелей.
Купівля нових шин лише на передні колеса — вигідний спосіб зекономити, вважають на столичному шинному центрі по вул. Набережно-Хрещатицькій.
— Так на передній ведучій вісі не прийдеться буксувати. А при різкому старті авто не кидатиме вбік, — пояснює майстер Олександр Прокопчук, 34 роки. — Однак у такому випадку не варто розганятися понад 80 кілометрів на годину. Через зношену задню пару шин гальмівний шлях буде чималим.
Під час їзди сніговою кашею і мокрим асфальтом слід їхати "в натяг" — не перемикатися на нейтральну передачу, не прискорюватися різко. А також у жодному разі не треба затискати гальма більш ніж на 2 секунди. Корму машини може миттєво занести вбік.
Останні п'ять років українські водії економлять, купуючи вживані шини з Німеччини, Франції, Бельгії. Це переважно гума преміальних марок із незначним ступенем зношення. Комплект 13–15-го радіуса можна придбати за 800–1500 грн.
— Продають гуму три-чотирирічної давнини. Така пройшла 70–100 тисяч кілометрів. На подібній можна відкатати ще пару сезонів, — пояснює фахівець. — Є й небезпека. По-перше, невідомо, як її зберігали. Якщо шини довгий час лежали під сонцем, їзда буде неплавною, розбиватиметься ходова частина автомобіля. По-друге, навіть двох років достатньо, аби колесо втратило зчіпні властивості на 25–40 відсотків. Враховуйте, що європейський секонд-хенд виконуватиме свою роль наполовину.
Купівля вживаних шин доцільна для тих, хто їздить у холодну пору лише вихідними і здебільшого на міжміських трасах. Під час активної їзди в містах вони можуть підвести.
— Мій брат теж їздив на вживаних колесах. Торік його задня шина вибухнула на швидкості 100 кілометрів на годину. Авто перевернулося на дах під час заносу. Машину досі не відремонтував, — каже спеціаліст. — Перед покупкою обдивіться кожну покришку з усіх боків. У ній не повинно бути ґуль, сильного зносу, не має бути клеєною.
Дешевше за зимову вживану гуму коштує всесезонка з пробігом. Комплект можна знайти за 1200–1300 грн. Проте на мокрій дорозі вона тримає авто гірше, у сніговій каші більше буксує.
Для водіїв, які взимку їздять щодня, найкращий спосіб зекономити на гумі — придбати торішній чи позаторішій комплект. Такі продають на сайтах інтернет-оголошень.
— Зазвичай їх збувають водії чи підприємці, які не встигли вчасно продати. Обійдеться вдвічі дорожче, ніж комплект вживаної гуми з Євросоюзу — приблизно 750 гривень за шину 15-го розміру. Вона не буде такою еластичною, як нова. Гірше триматиме авто на ожеледиці, матиме довший гальмівний шлях, — говорить Олександр Прокопчук. — Однак її протектори будуть у кращому стані, вона не буде поведеною. Зважайте, що в таких продажах нерідко намагаються надурити — пропонують браковані покришки. Тому одразу подивіться форму, стан протекторів. Проведіть рукою всередині шини — там не має бути латок, пухирців і борозн.
Ланцюги одягають на ведучі колеса
Комплект ланцюгів для зимової їзди обійдеться в 400 грн. Їх одягають на ведучі колеса.
— На ланцюгах їздять і по ожеледиці, і по снігу, — каже 58-річний Олег Гомонай, водій-професіонал. — По асфальту, бруківці та сніговій каші краще ними не користуватися. Вони розбивають ходову частину машини. Під час їзди дуже шумні.
Коментарі