Якщо речі не вміщаються у багажник, що позаду пасажирського сидіння, на легковик встановлюють додатковий. Довгасту пластикову коробку обтічної форми найчастіше монтують на даху.
Тиждень тому киянин Олег Гречев, 58 років, встановив такий на свій "Кадилак Ескалада".
— Їздили з родиною в Крим, — розповідає. — У кузові-універсалі місця начебто багато, а сумки з одягом не всі влізли. Тоді й вирішив поставити додатковий багажник. Узимку поїдемо в Карпати на лижах кататися. Беру довгу скриню, щоб лижі помістилися.
Про фірми, що спеціалізуються на багажниках, дізнався від знайомих. Обрав пластиковий бокс марки "Монблан" завдовжки 2,27 м і 0,56 м завширшки. Із встановленням він обійшовся в 4,2 тис. грн. Майстри впоралися з роботою за півгодини.
— На даху машини вже є поперечні дуги — рейлінги. Тому встановити такий багажник простіше, — пояснює 42-річний Юрій Скобицький, директор спеціалізованої компанії "Поліком". — Ми кріпимо на рейлінги фіксатори. На них монтуємо підставки, а далі — пластикову скриню.
Бокс — це пластикова скриня із кришкою, зазначає Скобицький. Роблять їх з АБС-пластику. Він морозостійкий, не змінює форму в холод чи спеку. Витримає не один удар кувалди. Бокс герметичний, тому речі не намокнуть. Зачиняється на ключ.
Із пластиковим боксом у дорогу можна взяти значно більше багажу. Наприклад, у китайських мікролітражках "Чері QQ", простір за заднім сидінням розрахований на 190 л багажу. Зате на дах можна встановити аеродинамічний бокс місткістю до 300 л. Обмежень за розміром немає.
— На малий легковик можна поставити найбільшу скриню й навпаки. Даїшники не чіплятимуться. Головне, щоби бокс не обмежував водію поле огляду. Тому скриня може виступати не більше як на 20 сантиметрів перед лобовим склом, — радить Юрій Скобицький.
Найбільші бокси бувають 2,3 м завдовжки і до метра завширшки. Вони вміщують до 100 кг багажу. Хоча дашки більшості седанів розраховані на 70 кг.
Недолік дахових аеродинамічних боксів: можна класти тільки невеликі предмети. Коробки чи дошки не влізуть.
Встановити додаткову скриню можна й позаду звичайного багажника, на фаркоп (пристрій, до якого чіпляється причеп).
— Такі моделі більше схожі на звичайну скриню, і речі з неї зручніше діставати. Зате така конструкція ускладнює доступ до основного багажника. Утім, деякі моделі зроблені так, що коли його відкриваєш, пластикова скриня опускається донизу, — каже Скобицький.
Додаткові бокси на даху автомобіля збільшують витрату пального на 10–15%. Що більша швидкість, то більше потрібно, запевняє Юрій Скобинський.
Коментарі