Жителька райцентру Городище Черкаської області Тамара Савченко хоче зробити синові сюрприз — подарувати до закінчення університету авто.
— Плануємо брати в кредит нову модель "лади", — каже жінка. — Російські машини недорогі, можна вкластися у 50 тисяч гривень.
Найдешевша модель "Лада-1118" — 45 тис. грн, підтверджує керівник відділу техобслуговування та гарантії компанії "Автоваз" в Україні Юрій Ясеновський, 40 років. Вона укомплектована електропосилювачем керма, електричними склопідйомниками в передніх дверях, центральним замком із дистанційним управлінням.
— "Лада" впевнено конкурує з іншими доступними авто, — запевняє Ясеновський. — У базовій комплектації передбачено також великий об"єм двигуна — 1,6 літра. Це дає можливість розігнати машину до 160 кілометрів на годину. У міському потоці автомобіль "з"їдає" бензину до 8 літрів на 100 кілометрів. Я сам їжджу на "ладі", тому розказую з досвіду.
Та сама модель, укомплектована кліматичною установкою та антиблокувальною системою гальм (АБС), обійдеться уже в 50,3 тис. грн.
За 55,2 тис. грн продають румунський легковик "Дачія Лоґан" у базовій комплектації. Його складають переважно із деталей фірми "Рено". У "базу" входить обігрівач заднього скла й тахометр. Версія із гідропідсилювачем, подушками безпеки, кондиціонером, центральним замком та з CD-магнітолою на 3 тис. грн дорожча.
— Ця машина найбільша за габаритами у своєму класі, найбільший багажник, — говорить менеджер Олександр Харченко, 24 роки. — У "дачії" найвищий кліренс — 18 сантиметрів від поверхні дороги.
Техобслуговування румунських машин — одне з найдешевших — 3–3,5 тис. грн. Його роблять раз на рік або кожні 15 тис. км пробігу.
У "Дачії MCV", що має кузов універсал, можна влаштувати третій ряд сидінь. Модель коштує від 75 тис. грн.
Найкращу комплектацію пропонують у китайських легковиках. Наприклад, 4-дверна міні-автівка "Чері Джаґґі" має усі вигоди, що й "лада". Крім того, обладнана кондиціонером, протитуманними фарами. Дзеркалами заднього виду керують на електроприводі. У колесах — легкосплавні диски. Коштує така машина від 45 тис. грн.
"Джаґґі" жере на трасі 10 літрів бензину, хоча виробник обіцяє п"ять
Ще один китайський автомобіль "джилі" із двигуном 1,5 л пропонують за 46,5 тис. грн. Базова комплектація незгірша за "джаґґі". Проте гарантія на китайські машини 2–3 роки. Європейці дають 5–6 років.
Житель Черкас Віталій Балацький, 37 років, сумнівається у надійності китайських авто. На виставці "СIA-2008" він розглядає машини "Чері Амулет" та "Чері Тіґґо".
— Салон оздоблений дешевим пластиком, він страшенно смердить, — зауважує чоловік. — Я читав, що це виділяються феноли. Ними шкідливо дихати. У мене знайомий другий рік їздить на "амулеті", а запах не зникає. Хоча якихось серйозних поломок і не було.
Киянин Сергій, 35 років, майже рік керує "Чері Джаґґі".
— У мене претензія, що машина жере на трасі до 10 літрів бензину, хоча виробник обіцяє 5 літрів, — каже він. — Підвіска жорсткувата: кожну вибоїну відчуваєш. І кажуть, метал на "китайцях" м"який. В аварії автомобіль уминається в гармошку.
Нині Сергій вважає, що краще було за ті самі гроші брати "Деу Ланос". Модель ненова, зате перевірена:
— Правда, базова комплектація там дуже скромна, але магнітолу й кондиціонер згодом можна доставити.
Найдешевші легковики коштують майже 35 тис. грн. Приміром, китайська "Чері QQ" або колись популярна "лада-сімка". У базових комплектаціях нема ні підсилювача керма, ні вентиляції, ні електропідйомників.
— Російські машини можуть дорожчати, оскільки в січні 2009 року закінчується договір про вільну торгівлю між Україною та Росією, — зазначає Олег Назаренко, 47 років, гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів. — Тоді мито на "ладу" збільшать. Це змусить імпортерів підняти на 10–15 процентів ціни на російські машини.
Коментарі