Уживані легковики 35-річний Олександр Соколов продає через Інтернет. Приганяє їх із Литви. Живе в райцентрі на півдні України. Просить не називати місто, бо автівки ввозить без розмитнення.
— Оформляти машину за всіма законами невигідно, — чоловік розповідає телефоном. — Бо на мито, ПДВ і різні збори йде 35 процентів вартості машини. Ввозиш її за три штуки баксів, а на платежі треба тисяча-дві. Часом виходить дорожче, ніж продають на наших базарах.
У Литві Олександр має родичів. Вони шукають легковики за оголошеннями.
— Зараз готую до продажу десятирічну "Тойоту Селіку". У Литві за неї віддав 5 тисяч доларів. У Києві її заберуть за 13.
Родичі наймають у Литві водіїв, які переганяють легковики в Україну. На бензин і платню водієві з дорогою додому йде $300—500. Литовський водій реєструється на митниці як іноземець. Там зазначає, що їде в Україну в гості. Тому машини не розмитнює.
— Далі я знаходжу в Інтернеті таку саму "тойоту" після ДТП. Таку продають десь за 800 доларів. Мені головне отримати документи на неї, — продовжує Олександр.
В ДАІ Олександр бере довідку, буцім технічно переобладнав розбиту "тойоту" — установив новий кузов. У заяві ж зазначає номери кузова від автівки, пригнаної з Литви. Далі пригнана з-за кордону машина існуватиме з паперами розбитої машини.
На одній машині заробляю до шести тисяч доларів
Розбиту машину спалює. У пожежників за $500 бере довідку, що іноземна автівка потрапила в аварію і згоріла. У сумі Соколов витрачає на оформлення $1,8 тис. Має $2,5–6 тис. заробітку.
— Якби оформляти по всіх правилах, треба було б віддати три штуки як мито.
Найлегше вести бізнес у малих містах. Там простіше домовитися з даїшниками та пожежниками, пояснює Олександр.
— Із митниками теж можна домовитися, щоб поставили в базі даних відмітку, що автівка покинула територію України. Вартість відмітки — половина легального розмитнення. Головне — швидко знайти покупця або замовника.
Недавно чоловік переганяв уживаний "лексус". Розмитнити його легальним шляхом коштувало б $20 тис. Щоб не платити, кувалдою побив задні двері.
— На митниці за 3 тисячі баксів домовився про довідку, що машина має значні ушкодження, її везуть на металобрухт, — каже чоловік. — Двері я відновив за пару сотень доларів.
— Багато народу роблять ще інакше. Не треба ні зв"язків, ні хабарів. За кордоном купляєте кілька побитих машин. Мито сплачуєте мінімальне як за розбиті. В Україні з кількох побитих складаєте один легковик. Його потім продаєте — і ви в наварі.
Як ввезти машину без сплати мита
Для зменшення витрат на розмитнення застосовують кілька схем.
Статутний капітал
В Україні реєструють підприємство, в його статутний капітал співзасновник-іноземець робить внесок — автомобіль. Митниця пропускає його на підставі векселя. Таке авто не можна продавати чи дарувати три роки.
Спадщина
Авто від іноземного родича українець отримує за заповітом без сплати мита.
Інвалід
В Україні знаходять інваліда, який стоїть у черзі на авто. Іноземний продавець оформляє автівку як гуманітарну допомогу саме для нього. Передає її відділенню соцзахисту населення міста, де живе інвалід. Там авто розмитнюють і передають інваліду.
Іноземець на постійному проживанні
Громадянин іншої країни, який переїжджає до України на постійне проживання, може безмитно ввезти одне авто. Після року володіння машиною в Україні він може її продати. Найчастіше цю схему застосовують молдавани чи росіяни.
Іноземець із боргами
Українець нібито позичає кошти іноземцеві, який постійно живе в Україні. Договір засвідчують у нотаріуса. Українець подає до суду. Іноземець розраховується автівкою за борг.
Розібрана автівка
В Україну окремо ввозять кузов і двигун. На митниці реєструють як комплектуючі. Мито за запчастини менше, ніж за готове авто.
Коментарі