50 електричних таксі "Фотон Міді EV" почали їздити на вулицях китайської столиці Пекін. Це розробка китайських інженерів.
Має кузов вантажопасажирського легковика з великим багажним відсіком і високим дахом. Зсувні задні двері зручні для пасажирів. Електродвигун на 108 к. с. розганяє авто до 160 км/год. Зарядка акумуляторів триває 8 год. Цього мало би бути достатньо на пробіг 140 км. Проте у перший день роботи частина машин сповільнилася до 5–10 км/год. Попри те, що в акумуляторах залишалося 40% енергії. Ваду усунули за кілька днів.
Пекін хоче запустити ще 500 електротаксі. Вартість кожного — 100 тис. юанів, близько 122 тис. грн. Це друге місто Китаю, де масово запровадили такі авто. 2010-го у місті Шеньчжень запустили 40 електромобілів "БІД Е6".
— Це сміливий крок, однак електричні таксі поки що непрактичні, — говорить 34-річний Олег Оменицький, директор столичної компанії "Авто-консалтинг". — У Києві таксі намотує за день понад 200 кілометрів. У Пекіні відстані більші. Акумулятора на цілий день не вистачить. Електричному таксі можна працювати на невеликих відстанях, скажімо, в центрі міста. За місто не виїдеш через малий запас ходу. Якщо електромобіль раптом розрядиться серед дороги, то ніхто вам не допоможе. Думаю, що до більш надійних електромобілів людство дійде через посередництво легковиків-гібридів.
Акумулятори подешевшають учетверо
Науковці Каліфорнійського університету в США розробляють нове покоління акумуляторів для електромобілів. За основу взяли літій. На відміну від нікель-гідридних батарей, які застосовують на легковиках із гібридною тягою, нові джерела енергії удвічі легші. Теперішні коштують до половини ціни електромобіля. Забезпечення виходу 1 кВт/год. обходиться у $750–800. Літій-іонні накопичувачі за кілька років будуть учетверо дешевші за теперішні нікель-гідридні батареї, прогнозують в аналітичній компанії "Джей-ді павер унд ашошіейтс". Тоді електромобілі можуть зрівнятися в ціні з бензиновими моделями.
Коментарі
4