У Харкові показали понад 160 ретро автомобілів. Третій щорічній Ретро-зльот відкрився на найбільшій площі Європи — майдані Свободи.
Захід організували дядя Фара (Олег Федоренков) та Дмитро Харченко. Обидва представляють Харківський автомобільний союз, на рахунку якого більше сотні заходів.
"Після ретрозльоту, який був присвячений 21-й "Волзі", мій компаньйон подав ідею: а чому б не зробити девізом "Made in USA"? Не знаю, як в 21 столітті, а в 20-му законодавець автомоди був один - Америка".
Географія учасників цьогоріч розширилася: крім Харкова, це Київ, Черкаси, Запоріжжя, Дніпропетровськ, Сумська область. На бруківці площі розмістили автомобілі американського автопрому і машини, які виглядають екзотично. Більш звичні екземпляри виставили на алеях в сквері. Там же розташувалися і мотоцикли.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розкішний лімузин ЗІС і 120 ретро автомобілів - як минув День відчинених дверей у Музеї транспорту
"В Харкові вперше виставили ЗІЛ-115, на якому їздив керівник Радянської України Володимир Щербицький. Не менший Інтерес представляє лімузин Volvo 264 ТЕ. Ним користувався Еріх Мільке, який 32 роки обіймав пост міністра держбезпеки НДР", - каже Gazeta.ua дядя Фара.
Для того, щоб зайнятися ремонтом машини, пішов з роботи
Volvo виглядає масивно, строго і в той же час елегантно. Модель випускало з 1967 по 1974 рік кузовне ательє Бертона спеціально для уряду НДР. ТЕ -шок виготовили близько 300 штук, у тому числі 69-му в кузові лімузин.
"Привезли автомобіль з Німеччини на початку 2000 років. Відновили на 99 відсотків в оригіналі. Оббивка салону не велюр, а натуральний плюш. Це рідкість", - додає Gazeta.ua господар машини Юрій Гончаренко.
Але більш цікавою моделлю Volvo , представленій на зльоті, автолюбитель вважає не 264-у, а 144-у модель.
"Свого часу вона отримала приз найбезпечнішого автомобіля в світі, а її концепцію поклали в основу американського стандарту безпеки. На початку 1970-х це було найпопулярніше європейське авто в США", - говорить власник.
Тема спецслужб — одна з ключових на ретрозльоті. На вигляд - звичайна "Волга" ГАЗ-23, проте в неї вставлений 8-ціліндровій двигун "Чайки". Звідси і назва - "догонялка".
"Це рідкісній автомобіль, його використовували лиш оперативні співробітники КДБ, і втекти від неї було неможливо, - пояснює Дядя Фара. - ЇЇ не те що звичайні громадяни не могли купити, такого автомобіля не були "гідні" навіть секретарі партійних міськкомів й обкомів. Головна проблема з цими машинами — ми не знаємо, скільки їх випустили, вони ніде не реєструвалися, не мали номерів, знайти їх практично неможливо. Проте нашому учаснику з Дніпра це вдалося".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На OldCarLand привезли автомобілі, які змінили світ: пряма трансляція
Ще одна знаменита модель - кабріолет Opel Admiral. Її випускали усього три роки - з 1936 по 1939. Тираж для машини символічний – 3 тисячі. На такій моделі їздив міністр пропаганди 3-го Рейху Йозеф Гебельс.
"Завжди хотілось велику машину. Перший раз побачив 1989 року: бабуся продавала за 10 тисяч рублів. Але таких грошей не було. Другий раз знайшов її практично під парканом. Стан плачевний - на ній возили картоплю з Криму по 2 тонни. Довелося викинути форсований двигун з БТРа, переробити дах. Для того, щоб зайнятися ремонтом машини, пішов з роботи. І за рік зробив. 2 тонни ваги, на трасі йде як параплав", - розповідає Gazeta.ua господар автомобіля Анатолій Кадацький.
У квітні відбувся найбільший в Україні фестиваль старовинної техніки OldСarLаnd. На ньому показали понад 900 старовинних автомобілів.
Коментарі