




Оригінальну радянську "доганялку" презентували на технічному технічному фестивалі OldCarLand. Усього з 85-го по 91-й випустили 244 машини КДБ моделі ГАЗ 24-34 "Волга".
"Ця машина - оперативний автомобіль КДБ. Зовні це стандартна, пересічна "Волга". Але всередині - вона має повністю КДБіське устаткування. Автомобіль призначався для зовнішнього спостереження за іноземцями чи для супроводу урядових кортежів", - розповідає Gazeta.ua власник автомобіля, директор реставраційної майстерні Vintage Motors Артем Рудницький.
Автомобіль має двигун ЗМЗ-24-24 потужністю 195 к.с. Це дозволяло йому за необхідності розвивати швидкість до 170 км/год і доганяти швидкісні іномарки.
Від звичайної "Волги" автомобіль відрізнявся приладом для зміни номерних знаків з трьома змінними номерами та дистанційним проводом для відкриття багажника. Він також мав автоматичну коробку передач, гідропідсилювач керма, додатковий бензобак та акумулятор.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На OldCarLand показали модельний ряд автомобілів "Запорожець"
"У салоні багато розвідувальних приладів були замасковані. Під передніми сидіннями стояли кронштейни кріплення спецобладнання. У підлозі під ногами переднього пасажира спеціальний знімний люк. Здавалося б, у звичайній попільничці були приховані тумблери управління системою світломаскування: вимикання однієї з фар, переморгування фарами, стоп-сигнал. За допомогою цих функцій спецслужби між собою координувалися, адже мали свої сигнали та коди", - каже власник машини.
Водіям-розвідникам часто доводилося приміряти на себе акторські ролі.
"Водій-розвідник возив під переднім кріслом гіпс. Злочинців чи рецидивістів часто "брали" у людних місцях. Розвідник одягає гіпс, біжить до злочинця і знешкоджує його гіпсом. Тоді злочинця швидко несуть до машини. Коли опитувало слідство свідків, то обличчя водія-розвідника ніхто не міг згадати. Усі пам'ятали лише гіпс", - розповідає автомобільний реставратор.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали саморобний бетмобіль "Валентина"
На OldCarLand показали автомобіль Mercedes-Benz Typ 230. Це машина, у якій їздили німецькі офіцери. Mercedes-Benz Typ 230 виробляли у німецькому Штутгарті з 1937-го по 1941-й. Автомобіль має дизельний двигун - 70 к. с. Заявлена максимальна швидкість - 116 км/год.
Коментарі
1