На найбільшому технічному фестивалі України OldCarLand показали лінійку радянських автомобілів малого класу "Запорожець. Їх з 1960-го по 1994-й випускали на заводі "Комунар" y Запоріжжі.
"Сьогодні "Запорожець" - це машина для душі. Минулого року на фестивалі у Львові на аукціоні купив машину за 1200 доларів. Настільки вона мені сподобалася. Я другий господар автомобіля. До цього він був у дідуся. Той за ним дуже добре доглядав. Машина повністю комплектна. Все, що на ній стоїть - рідне. Там і пробігу зовсім мало. Єдине,що ми змінили, перешили салон. Також з синього кольору перефарбували у червоний. Люблю цей колір", - розповідає Gazeta.ua головний механік Авторетроклубу "Олександрівський" Валерій Сичук.
За 34 роки виробництва з конвеєра зійшло майже 3,5 млн. автомобілів різних моделей.
"Автомобіль "Запорожець" намагалися зробити національним народним автомобілем. Якби наші конструктори й далі розвивали та модернізували напрямок розробки та випуску "Запорожців", то y нього було б велике майбутнє. Усі автомобілі мали ряд характерних особливостей конструкції. Серед таких – заднє розміщення двигуна. Це дуже вигідно для їзди по піщаній місцевості. У нього прохідність такими дорогами краща, ніж y будь-яких інших автомобілів", - каже автолюбитель.
Крім того, "Запорожець" мав кузов типу "дводверний седан", V - подібний чотирициліндровий карбюраторний двигун з повітряним охолодженням, незалежну підвіску всіх коліс та автономний бензиновий огрівач салону. Двигун, зчеплення, коробка передач і головна передача були об'єднані в один агрегат.
Двигун виробленого y 1960-му першого автомобіля ЗАЗ-965 мав потужність 23 к.с. Пізніше двигун модернізували і потужність збільшили до 30 к.с.
Модельний ряд автомобілів "Запорожець": ЗАЗ-965, ЗАЗ-966, −966В, ЗАЗ-968, −968А і −968М.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На OldCarLand показали "Автобус Шарапова"
На OldCarLand вперше показали відреставрований радянський лімузин ЗІС -110. Це машина вищого представницького класу. Свого часу це був один з найбільших легкових автомобілів в світі.Його виробництво розпочалося після війни, y 1945 році. Перший радянський післявоєнний автомобіль випускали до 1958-го.
Коментарі