На фестивалі OldCarLand харківські автолюбителі показали автобус ЗІС-8. Цей радянський автобус випускали на базі ЗІС-5 на Московському автомобільному заводі імені Сталіна.
"Автобус тривалий час їздив y Харкові на маршруті. Після війни, коли автобуси списували, його відправили в одне з сіл Харківської області. Там y колгоспі на ньому довгий час їздили працівники. У 80-x роках я був y будівничій бригаді на Харківщині. Ми будували лінії електропередач. Я їздив на цьому автобусі. Випадково років п'ять тому дивився свій студентський альбом і згадав цей ЗІС. Зателефонував y колгосп. Там сказали, що автобус можуть віддати, бо він зовсім y поганому стані", - розповідає Gazeta.ua президент Харківського технічного клубу "Самохід" Олександр Осетров.
Автобус реконструювали за кресленнями на Харківському заводі. Деталі шукали в різних містах України та y Росії, каже фахівець.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На OldCarLand презентували перший у світі автомобіль
Автомобіль має повністю дерев'яний кузов. Металічний лише капот. Усе інше обшите металом. Передні двері відчиняв водій з середини. Задні – пасажири.
ЗІС С-8 має шестициліндровий рядний карбюраторний мотор. Його об'єм 5,55 л. Потужність 73 к.с. Це дозволяє автобусу розганятися до 60 км/год.
"Цікаво, що на ньому є синій і зелений ліхтар. Автомобіль робили до війни, коли була неграмотність серед людей. Для того, щоб люди могли відрізняти, який це маршрут, робили ці ліхтарі. До прикладу, синій і зелений – четвертий маршрут. Червоний і жовтий – п'ятий. Такі ліхтарі були на усіх перших трамваях, тролейбусах і автобусах. Потім з'явилося віконце, де писали номер маршруту", - розповідає автолюбитель.
Нині ЗІС-8 - єдиний автобус на території України.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У стилі ретро: показали саморобний автомобіль Ford
На фестиваль OldCarLand, що проходить другий день у Державному музеї авіації на вул. Медова у Києві, привезли 7 головних автомобілів заходу. Це машини різних років випуску, які мали ті чи інші новаторські технічні рішення свого часу.
Коментарі