Голова ДПА Олександр Клименко заявив, що додаткові кошти до держбюджету будуть залучатися за рахунок детінізації, а не збільшення податків.
Збільшення доходів бюджету по лінії податкової служби в основному стосується податку на додану вартість на товари внутрішнього виробництва на 2,6 мільярда гривень і збільшення надходжень з податку на прибуток - на 3,4 млрд.
Складність тут в тому, що зазвичай податкові надходження повинні збільшуватися, якщо спостерігається економічне зростання. У цих змінах до закону "Про бюджет" не планується реальне економічне зростання. Врешті-решт, основні макроекономічні показники не переглянуті в бік збільшення. Як планувалося, зростання ВВП в цьому році 5,2%, таким і залишається. І таке зростання є ще й дуже оптимістичним.
Міжнародні організації вже висловили думку, що їх прогноз низький, ну і загальносвітова кон'юнктура: триває криза, обмеження на зовнішніх ринках - все це не буде сприяти економічному зростанню.
Тому інші доходи бюджету, якщо вони будуть збільшуватися без економічного зростання, це в тій чи іншій мірі збільшення податкового тиску. Навіть якщо мова йде про ті доходи, які раніше в силу тих чи інших причин, до бюджету повинні були сплачуватися, але не сплачувалися.
Великі надії покладаються на збільшення надходжень з податку на прибуток - 3,4 мільярда, але судячи зі змісту пояснювальної таблиці до закону "Про бюджет", податкова грунтується на досягненнях, які були в минулому році, на значному збільшенні податку на прибуток. Але треба ж розуміти, чому було це зростання.
В минулому році збільшилися надходження від податку на прибуток і податкова заборонила, всупереч бюджетному Кодексу, переносити збитки минулих періодів на дані податкові періоди і зменшувати базу оподаткування. Це детінізація, чи ні? Податкова називає це детінізацією - насправді, ніякої детінізації в цьому не було, а було порушення закону.
При такій політиці різко погіршується інвестиційна привабливість України, плодяться збитки і виходять неправомірно стягнуті податки.
Тому треба, щоб податкова пояснювала більш конкретно свою політику, і за рахунок чого вона збирається залучати додаткові кошти.
Точно так же заплановано збільшення доходу з податку на додану вартість на внутрішні товари - на 2,6 мільярда. Не пояснено звідки там візьметься ця сума, за рахунок яких заходів по детінізації.
Тому складно сказати, адже там ще докладено висновок Головного науково-експертного управління Верховної Ради, які взагалі в цих пропозиціях побачили порушення бюджетного Кодексу.
Вони пишуть у своєму висновку, що уряд не надав детальних обгрунтувань розрахунків для збільшення доходів. А для збільшення доходів бюджету треба було б такі дані прописати.
Тому, детінізація хороше, звичайно, слово, але тут не видно, як вона буде проводитися. Не зовсім зрозуміло й не пояснено, де ж криються ці джерела.
Подібні питання виникають і за іншими статтями - на півтора мільярда планується збільшення доходів від адміністративних послуг. А ми знаємо, що країна, два роки проводячи адмінреформу, скорочувала кількість адмінпослуг і знижувала їх вартість - на отримання різних ліцензій. Але якщо в підсумку витрати на оплату адміністративних послуг для бізнесу і для громадян не тільки не скоротилися, але і планується збільшити на півтора мільярда, то виникає точно таке ж питання: а за що ми повинні все більше платити?
вторник, 17 апреля 2012
20:27
Податкова не пояснює як буде проводити детінізацію економіки
×
Комментарии
3