четвер, 27 січня 2011 19:05

Водії самовільно з'їжджають із маршрутів

Автор: фото: Ірина РЕРІХ
  Полтавці чекають маршрутки на зупинці по вулиці Леніна
Полтавці чекають маршрутки на зупинці по вулиці Леніна

У вівторок, 18 січня близько десятої вечора на зупинці навпроти головного поштамту в Полтаві два десятки людей виходять на дорогу, виглядають автобуса.

Під'їздить "газель". На передньому склі трафарет "Кільцевий".

— Вам куди? — питає водій.

— Розсошенці, Мотель, Фурманова, — кричать із натовпу, заходять.

— Скільки на Алмазний? — допитується маршрутчик.

— Мужик, нас компанія на Розсошенці, десятеро, підкинь, — просить хлопець у кепці.

Водій погоджується, прибирає трафарет, просить вийти, кому не по дорозі.

Наступного дня на зупинці "Сади-2" о восьмій ранку стоїть близько 30 людей. Транспорту чекають 15 хв.

— Вранці не виїдеш, увечері немає чим повернутися. Пішки бігаємо на "23 вересня", — показує рукою в напрямку іншої зупинки полтавка Світлана Сидоренко, 43 роки.

У Полтаві 66 маршрутів. Перші автобуси виїздять о 5.30, останні ходять до 22.30. Найбільше пасажирів по кільцю. Городяни скаржаться, у віддалені райони міста важко доїхати ввечері. Водії міняють трафарети і з'їжджають зі своїх маршрутів на вигідніші.

— Така підпільна діяльність ведеться постійно, — говорить заступник директора підприємства "Умак" Дмитро Мисник, 26 років. — Їхні автобуси забирають 5–10 відсотків наших пасажирів. Роблять це ті, чиї маршрути перетинаються з нашим. Записуємо номери машин, передаємо до міськвиконкому. "Кільцеві" сходять із маршруту о дев'ятій вечора, потім нам возити невигідно. То нехай би тоді їздили маршрутки.

Перевізники кажуть, водії самовільно з'їжджають з маршрутів. Натомість, водії говорять, що власники про все знають, просто скидають на них вину.

— Стидно сказати, скільки заробляю. Тільки на хліб і цигарки. Власникові всьо одно, де їжджу, аби план здавав, — розповідає водій маршрутки "Південний вокзал — Огнівка". Просить не називати імені. — Щодня віддаю хазяїну 300–350 гривень. Заправляюся соляркою в одних братків. Тирять її на підприємстві і по 6 гривень продають. У час пік устиг пару ходок зробити — ото і твоє, а тоді цілий день порожній бовтаюся.

У водіїв, які залишають свої маршрути, забирають трафарети, розривають договори.

— Усе через низькі заробітки. Половина всіх пасажирів — пенсіонери. Їздять безплатно, — каже начальник транспортного відділу міськвиконкому Ігор Верига. — У Полтаві, порівняно з іншими містами, найдешевший проїзд. Можливо, з лютого збільшимо його вартість.

Планують, проїзд у тролейбусах коштуватиме 1,25 грн, у маршрутному таксі — 2 грн. Мер міста 42-річний Олександр Мамай обіцяв на вигідних маршрутах поставити тролейбуси.

— Маршрути на конкурсній основі розподіляються між перевізниками. Замінити "умаки" тролейбусами — велика проблема, — пояснює Ігор Орестович. — Щоб рухався тролейбус, потрібна відповідна електромережа, електростанції і підстанції. А ще достатня кількість самих тролейбусів. Можемо замінити лише частину автобусів. Наскоками робити цього не будемо.

Зараз ви читаєте новину «Водії самовільно з'їжджають із маршрутів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути