Росія загрожує країнам Балтії екологічною катастрофою

Одразу два російських танккери з мазутом затонули у Керченській протоці. Причина звичайна для Росії: зношеність суден та недбальство. Однак якщо подібна аварія станеться у Балтійському морі - наслідки можуть бути катастрофічні. Як цьому запобігти?

Відразу два російських танкери з вантажем мазуту на борту зазнали катастрофи в Керченській протоці. На борту обох суден було понад 8 тис. тонн мазуту, який так чи інакше потрапив у море. Танкер "Волгонефть-212" зазнав катастрофи в день свого... 55-річчя. "Волгонефть-239" трохи молодший - 51 рік. Себто це старі посудини, які вже повинні були би бути списані на металобрухт.

Для довідки: "Судна типу "Волгонефть" - це великі однопалубні двогвинтові наливні судна класу "річка-море", з баком та ютом, з подвійними бортами та подвійним дном, з машинним відділенням та надбудовою в кормовій частині. Вантажопідйомність - 4800-5000 тонн. Призначення судна - перевезення в річкових умовах нафтопродуктів І та ІІ класів з питомою вагою 0,8 кг/м³ та нафтопродуктів ІІІ та ІV класів, що потребують підігріву. Наймасовіша серія танкерів такого класу в СРСР та Росії".

Але ось що про танкери-потопельники кажуть в російській морській профспілці: "Старе судно, з обмеженнями плавання. Воно потрапило в умови, в які не повинно було потрапляти. Хвилювання на морі було більшим, ніж судно може витримати. За ідеєю, воно мало стати на безпечну стоянку. Швидше за все, десь не додивились... Зрозуміло, що старе судно... Судно не призначене для зимових [умов]. Ці "Волгонєфті" ходять по річці, їх на зиму ставлять на відстій, як правило. У них навігація лише з весни до зими. Хвилі були до 3-4 метрів, але для таких суден вони небезпечні".

...країнам Балтійського моря не потрібно чекати катастрофи, а вжити превентивних заходів з блокування російського нафтового трафіку

А тепер перенесемось із Чорного моря до Балтики. Там насиченість моря нафтовим та нафтопродуктовим трафіком з Росії десь удвічі вища, при тому, що площа Балтики менша і наявна велика кількість островів і острівців. І старих нафтових танкерів та продуктовозів там ще більше, ніж на Чорному морі. Балтика - мілководна, вона більш вразлива і наслідки будуть більш масштабними у випадку катастрофи, подібної до тоіє, що сталася зараз у Чорному морі. Тому, країнам Балтійського моря не потрібно чекати катастрофи, а вжити превентивних заходів з блокування російського нафтового трафіку. У Росії є один аргумент - Копенгагенський трактат 1857 (!), який гарантує свободу проходження Данських проток. Але це слабкий аргумент, бо на той час не було ні нафтових танкерів, ні нафтового трафіку через Балтику. Час диктує зміни, а воєнний час - швидкі зміни, особливо, коли Росія перейшла на Балтиці до прихованих диверсійних дій.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі