Культурні простори, що приноситимуть мільярдні прибутки. Фантастика?
Чи треба продавати за безцінь старі заводи, якщо з невеликими вкладеннями і залученням креативних бізнесів вони можуть стати окрасою міста і приваблювати юрми туристів?
Якщо буде у когось нагода, подаруйте Кличку цю книгу: Леслі Склер "Проєкт "Ікона". Про те, як архітектурні шедеври роблять мегаполіси успішними і приносять мільярди доларів щорічних доходів в міську скарбницю. Зараз, звісно, війна. Але Кличко був мером і до війни.
Отже, креативна економіка. Креативні бізнеси - це, передовсім, ідеї. Чарльз Лендрі, відомий урбаніст, оцінював зростання креативних бізнесів, як "м'яку інфраструктуру" сучасних міст. На відміну від "жорсткої інфраструктури" у вигляді доріг та мостів. Як приклад, він наводить художній центр у Більбао, який був побудований за рахунок місцевого бюджету з кошторисом у 200 млн євро. А вже через декілька років він приніс місту 2 млрд євро, перетворивши провінційне місто у модерновий центр світового туризму.
Держава має не продавати на сумнівних аукціонах старі заводи та приміщення в центральних районах міст під чергові ТРЦ, а передавати їх під стартапи креативних бізнесів
Держава має не продавати на сумнівних аукціонах старі заводи та приміщення в центральних районах міст під чергові ТРЦ, а передавати їх під стартапи креативних бізнесів. Умовно, не приватизовувати завод "Більшовик" у Києві за один мільярд гривень, які все рівно як вода у пісок, а створювати там парк стартапів для тієї ж Київської політехніки.
Креативні бізнеси потребують у столиці якісних суспільних просторів, природних зон та територій відочинку і коворкінгів, а не нескінчених забудов, торгових центрів та офісів. Приблизно так діяв Ізраїль, створюючи свій один із найрозвинутіших у світі інноваційних ландшафтів за допомогою державного фінансування. Як розповідав нобелевський лауреат Дан Шехтман, тоді держава витратила до 400 млн доларів, а отримала екосистему інновацій капіталізацією у 5 млрд дол, повнісю повернувши витрачене.
Необхідні і податкові пільги для бізнес-ангелів креативних індустрій з приватного сектору економіки. Самі по собі креативні бізнеси під час війни не розвинуться. І архітектура - як маркер та акцентуація світової уваги до міста.
Київ заслуговує на новий об'єкт, який стане символом столиці, так само, як стали такими символами наші стародавні архітектурні перлини
Київ заслуговує на новий об'єкт, який стане символом столиці, так само, як стали такими символами наші стародавні архітектурні перлини. Поки з усіх креативних ідей - лише безглузді маніпуляції із пам'ятниками попередньої епохи.
Коментарі