Використовувати авто в місті має бути невигідно
Як позбавити Київ від заторів
Київ знову став через ремонти. Чимало робочого часу просто втрачається. Місто в сизому серпанку вихлопних газів.
Одразу скажу, я автомобіліст і пропоноване торкнеться й мене.
Відвідуючи різні країни, завжди спілкуюся з місцевими і відстежую динаміку. І в деяких столицях Європи помітив разючу зміну щільності трафіку за останні 10 років. Причина проста - економіка і професійний менеджмент містом. У Києві сьогодні зареєстровано приблизно 1,2 млн авто, ще плюс 200 тис. приїжджають/їдуть щодня. Плюс транзит, плюс працівники з інших регіонів.
У Києві сьогодні зареєстровано приблизно 1,2 млн авто, ще плюс 200 тис. приїжджають щодня
Авто на єврономерах, відсутність відповідальності за паркінг у недозволеному місці (50 тис. евакуацій за рік — це крапля в морі) призводять до того, що всі, кому не лінь сідають у машину, пруть у центр міста, кидають авто де доведеться.
У низці столиць Європи (особливо там, де мало паркувальних місць) прийняли два рішення:
1. Авто в місті використовувати має бути невигідно.
2. Громадський транспорт - головний інструмент логістики. Недорогий, пунктуальний, комфортний.
На вихідних паркувалися в центрі. Через застосунок оплатили паркування: 10 грн перша година, 5 грн наступні. Без обмежень.
В Європі не раз стикався з іншою практикою: перша година 2 євро, друга 5 євро, більше ніж три години залишати авто не можна.
У Києві сьогодні:
- понад 50 тис. муніципальних паркувальних місць.
- більше як 15 тис. комерційних.
- більше ніж 24 тис. паркінгів торгових центрів і магазинів.
- понад 300 тис. не заборонених місць для паркування.
Перша година - 20 грн, друга - 40 грн, більше ніж три години не можна стояти. Штраф від 500 грн
Якщо в Києві ввести подібне правило: перша година - 20 грн, друга - 40 грн, більше ніж три години не можна стояти. Штраф від 500 грн (еквівалент штрафу за евакуацію без оплати евакуатора, штрафмайданчика).
У підсумку, середня вартість приїзду на роботу і назад з урахуванням паркування зросте до 100 грн. Багато хто пересядуть на громадський транспорт, а хтось на таксі, що створить нові робочі місця, які не потребують паркувальних місць.
Середня вартість приїзду на роботу і назад з урахуванням паркування зросте до 100 грн
Ефект побачимо з першого місяця.
Якщо взяти тільки муніципальні і тільки завантаження 6 годин на день по 20 грн за годину, ми отримаємо річний дохід міста понад 2 млрд грн. Замість 20 млн грн від паркування сьогодні і 20 млн від евакуаторів. Це еквівалентно:
- 400 нових автобусів МАЗ, які закупив Київ.
- більше ніж 60 нових вагонів для метро.
- або 50 багатосекційних трамваїв Татра.
А через три роки Київ може почати змінювати суспільні простори, розвивати велодоріжки (якими користуються і самокатники) й озеленювати звільнені простори.
Коментарі