Використовувати авто в місті має бути невигідно

Як позбавити Київ від заторів

Київ знову став через ремонти. Чимало робочого часу просто втрачається. Місто в сизому серпанку вихлопних газів.

Одразу скажу, я автомобіліст і пропоноване торкнеться й мене.

Відвідуючи різні країни, завжди спілкуюся з місцевими і відстежую динаміку. І в деяких столицях Європи помітив разючу зміну щільності трафіку за останні 10 років. Причина проста - економіка і професійний менеджмент містом. У Києві сьогодні зареєстровано приблизно 1,2 млн авто, ще плюс 200 тис. приїжджають/їдуть щодня. Плюс транзит, плюс працівники з інших регіонів.

У Києві сьогодні зареєстровано приблизно 1,2 млн авто, ще плюс 200 тис. приїжджають щодня

Авто на єврономерах, відсутність відповідальності за паркінг у недозволеному місці (50 тис. евакуацій за рік — це крапля в морі) призводять до того, що всі, кому не лінь сідають у машину, пруть у центр міста, кидають авто де доведеться.

У низці столиць Європи (особливо там, де мало паркувальних місць) прийняли два рішення:

1. Авто в місті використовувати має бути невигідно.

2. Громадський транспорт - головний інструмент логістики. Недорогий, пунктуальний, комфортний.

На вихідних паркувалися в центрі. Через застосунок оплатили паркування: 10 грн перша година, 5 грн наступні. Без обмежень.

В Європі не раз стикався з іншою практикою: перша година 2 євро, друга 5 євро, більше ніж три години залишати авто не можна.

У Києві сьогодні:

- понад 50 тис. муніципальних паркувальних місць.

- більше як 15 тис. комерційних.

- більше ніж 24 тис. паркінгів торгових центрів і магазинів.

- понад 300 тис. не заборонених місць для паркування.

Перша година - 20 грн, друга - 40 грн, більше ніж три години не можна стояти. Штраф від 500 грн

Якщо в Києві ввести подібне правило: перша година - 20 грн, друга - 40 грн, більше ніж три години не можна стояти. Штраф від 500 грн (еквівалент штрафу за евакуацію без оплати евакуатора, штрафмайданчика).

У підсумку, середня вартість приїзду на роботу і назад з урахуванням паркування зросте до 100 грн. Багато хто пересядуть на громадський транспорт, а хтось на таксі, що створить нові робочі місця, які не потребують паркувальних місць.

Середня вартість приїзду на роботу і назад з урахуванням паркування зросте до 100 грн

Ефект побачимо з першого місяця.

Якщо взяти тільки муніципальні і тільки завантаження 6 годин на день по 20 грн за годину, ми отримаємо річний дохід міста понад 2 млрд грн. Замість 20 млн грн від паркування сьогодні і 20 млн від евакуаторів. Це еквівалентно:

- 400 нових автобусів МАЗ, які закупив Київ.

- більше ніж 60 нових вагонів для метро.

- або 50 багатосекційних трамваїв Татра.

А через три роки Київ може почати змінювати суспільні простори, розвивати велодоріжки (якими користуються і самокатники) й озеленювати звільнені простори.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Марк Тіссен Оглядач видання The Washington Post
Девід Кларк Аналітик, колишній спеціальний радник по Європі в МЗС Великої Британії
Андрій Андрушків Експерт з управління, виконавчий директор Центру спільних дій
Агія Загребельська Засновниця громадського проєкту "Ліга антитрасту"
Андерс Аслунд Американський економіст