Від "колишньої школи" всі стомилися. Світ стоїть на порозі великих освітніх змін
Минуле вже не визначає майбутнє
І від цього система освіти здригнулася. Адже вона побудована на історії і ретроспективах. Вчать тому, що було, а не тому, як буде.
Нещодавно нам ще малювали жахливі картинки споживчого ажіотажу, коли люди купуватимуть товарів дедалі більше. Але лінійні тренди не виправдались. Погляньмо. Якщо людина заробляє 10 євро на день, вона може з'їсти, скажімо, один гамбургер. При заробітку в 20 євро вона може собі дозволити два гамбургери. А на 30 євро вона спробує з'їсти навіть три. Однак якщо вона заробляє 100 євро на день, то, швидше за все, вона не стане з'їдати по 10 гамбургерів. Вона взагалі може їх більше ніколи не їсти і перейти на харчування в ресторані.
Таким чином, кількісна зміна доходу приводить до якісної зміни способу життя.
Інший приклад. Сто років тому мріяли про те, що авіарейси сполучать усі аеропорти один з одним. Але вийшло по-іншому: маленькі аеропорти зв'язали з великими — через хаби. Вийшла їхня самоорганізація, але не банально лінійна, а нелінійна, двоходова. Так і світ. Він розвивається нелінійно. І байдуже, що і як було раніше. Тепер все стане по-іншому.
Це я до того, що зараз всього лише кілька лабораторій в світі працюють над тим, якою має бути система освіти в світі. Тому що від "колишньої школи" стомилися вже всі.
Тому що це ж якийсь дикий глухий кут: вчитися 11 років в школі + 5−6 років у вузі, потім ще кілька дипломів і МВА. А в результаті пшик — ні роботи гідної, ні доходів.
Вчитися 11 років в школі + 5−6 років у вузі, потім ще кілька дипломів і МВА. А в результаті пшик — ні роботи гідної, ні доходів
А тут ще несподівано онлайн переплутав усі карти старої моделі освіти, згідно з якою вважалося, що вона ще декілька століть так втримається на своєму старому багажі.
Зараз люди вже вибирають і перебирають, де вчити дитину — онлайн чи офлайн. А найбільш прогресивні батьки вже навіть розібралися, чим дистанційно-асинхронна школа відрізняється від онлайн-синхронної-живої школи… (а таких, живих — замало).
І якщо раніше розмірковували над тим, яку ще крутішу побудувати школу, як прикрасити її архітектурно зовні і модерно оснастити всередині… то карантини перетягнули ці думки людей зовсім в інший бік — в онлайн, де для багатьох дітей і батьків вже зовсім не гірше — і процес, і результати, і перспективи.
Як буде?
- Наполовину зміниться курікулум в школі — вчити будуть іншому, більш цікавому.
- У дітей з'являється нова мотивація вчитися.
- На інтелект вплине Big Data.
- Прискориться опанування і фільтрація інформації, і виникатиме менше помилок внаслідок людського фактора.
Головне, що діти стануть розумнішими.
На ці результати і будуть заточені глобальні Е-реформи системи освіти. Світ стоїть на порозі великих освітніх змін. Або?