Підкажіть Зеленському: Україні потрібна автострада через Карпати

"Велике будівництво" вже починалося там півстоліття тому

Спочатку домовимося про терміни. У країні, де більшість населення не знає різниці між крадіжкою та пограбуванням, це важливо. Отож, те, що нам нині показують як "будівництво доріг", насправді ним не є. Нині у нас не будують дороги, а лише ремонтують ті, що були раніше, вкладаючи нове покриття та облаштовуючи додаткові смуги. Справді нову дорогу у нас почали зводити 50 років тому. І зовсім не через бажання покращити інфраструктуру.

Влітку 1968 року армада радянських танків рушила до кордону Чехословаччини надавати "братню допомогу". Цей марш остаточно зруйнував дорогу через Карпати у напрямку Мукачева. Постраждали не лише мости часів австрійського імператора Франца-Йосипа, а й самі танки, частина яких не дійшла до кордону. Керівництво СРСР переконалось, що "захистити соціалізм" у країнах Східної Європи з такою дорогою буде складно. Саме тому восени 1969 року почалось будівництво дороги, яку ми тепер знаємо як "Київ-Чоп". Понад десять років спеціально утворене військове з'єднання будувало у Карпатах численні мости через річку Латорицю та прорубало вибухівкою проходи між горами. Сам цим я займався під час військової служби, переконавшись при нагоді, що місцеве населення залучити до робіт так і не вдалося.

Те, що нам нині показують як "будівництво доріг", насправді ним не є

По тій "солдатській" трасі й досі йде увесь автотранспорт через Карпати. Ця дорога давно застаріла як морально, так і фізично. За останні три десятиліття сусідня Угорщина збудувала сотні кілометрів автострад, одна з яких жалібно обривається за кільканадцять кілометрів до нашого кордону. Україна ж увесь цей час лише безуспішно переасфальтовувала стару дорогу "Київ-Чоп", закопуючи туди нові й нові мільйони.

Страшно навіть подумати, як би виглядала нині Україна, якби за ці ж тридцять років автостраду від Будапешта, Відня, Мюнхена подовжили крізь українські Карпати! Як би неслися цим транспортним коридором тисячі вантажівок, залишаючи уздовж нові і нові підприємства, продукція яких за кілька годин могла бути на прилавках Угорщини, Австрії, Словаччини, Чехії, Німеччини.

Оце було би справжнє "велике будівництво", а не те, що ми маємо тепер. Але ж розпочати ніколи не пізно. Може, Зеленському просто не підказали? Може, він не здогадується як потрібна Україні автострада через Карпати? Тому й нагадую. Дуже дякую! Я правильно висловився?

Микола Несенюк, для Gazeta.ua

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі