Майбутнє культури вирішують люди, які позбавлені компетенцій у цій сфері
Минуло рівно пів року, як Довженко-Центр позбавили фінансування
Понад місяць тому ми повідомили про настання стану неплатоспроможності. Відтоді ситуація не змінилась.
Я не знаю за які кошти існують колеги, не отримуючи заробітну плату понад чотири місяці. Я, наприклад, останні два місяці живу за позичені у друзів та рідних гроші.
Це принизливо й інакше як знущанням назвати важко. Мені соромно перед колективом, що інституція опинилась у такій ситуації.
Три тижні тому Мінкульт офіційно заявив про відновлення фінансуваня на запланованому рівні. Наскільки мені відомо, паспорт бюджетної програми хоч і погоджено, але досі не підписано міністром фінансів. Як і в попередні часи, формуванням культурної політики в Україні займається Міністерство фінансів: суму фінансування в 2020 році нам погоджено менше, ніж анонсував Мінкульт. Причина - ми прибуткові. Це те саме покарання за успішність, про яке я багато говорив в інтерв'ю.
До уваги не береться факт, що 8,6 млн покривали лише 70% нашого зарплатного фонду, що на відміну від інших закладів культури, нам гарантовано не покривають з бюджету комунальні витрати та охорону, що наші основні доходи - від оренди та проведення заходів - через карантин відновяться в повному обсязі (за сприятливих умов) не раніше вересня. Мінфіну видніше. Мені досі неясно, чому люди, позбавлені компетенцій в сфері культури (навіть, якщо вони мають їх у сфері фінансів), вирішують її майбутнє.
Між продюсерами починається боротьба за обмежені ресурси замість гуртування навколо захисту спільних прав
Тим часом голова Держкіно України Марина Кудерчук робить фотосесію в Cosmopolitan та просторікує про відкриття кінотеатрів, до якого Держкіно жодного стосунку не має. Замість того, щоб дбати про відновлення досі заблокованого фінансуваня кіногалузі. Податись на підтримку Eurimages українські фільми цьогоріч уже не встигають. Між продюсерами починається боротьба за обмежені ресурси замість гуртування навколо захисту спільних прав. Дехто, використовуючи гучні імена режисерів, вимагає для своїх проєктів спеціальних умов, дискримінаційних для інших, решта - сидять мовчки так, начебто ситуація з піврічним нефінансуванням галузі цілком прийнятна.
Коментарі