Київ зробив крок до перетворення Росії з агресора на посередника

Українське керівництво погодилося на прямі переговори з владою "народних республік"

Спостерігачі вже звикли, що велика частина засідань Тристоронньої контактної групи в Мінську виявляється рутинними спробами досягти компромісу, які, як правило, не досягають мети. Однак останнє засідання, на якому були присутні глава Офісу Володимира Зеленського Андрій Єрмак і заступник глави Адміністрації президента Росії Дмитро Козак, вже сьогодні стає однією з головних політичних тем в Україні. Виявляється, завдяки одному тільки рішенню Консультативної ради в рамках політичної підгрупи Тристоронньої контактної групи, - пише Віталій Портников для belsat.eu.

Довга назва не повинна камуфлювати суті. Тристороння група - це консультації представників Росії, України і ОБСЄ. Представники маріонеткової влади "народних республік" в цій групі входять до складу російської делегації, що не дає можливості Росії виглядати "посередником" у конфлікті на Донбасі. Консультативна рада буде формуватися з 10 представників України і 10 представників окремих районів Донецької та Луганської областей з правом вирішального (!) голосу. Представники ОБСЄ, Росії, Німеччини та Франції будуть в цій раді лише спостерігачами.

Консультативна рада буде формуватися з 10 представників України і 10 представників окремих районів Донецької та Луганської областей з правом вирішального голосу. Представники ОБСЄ, Росії, Німеччини та Франції будуть в цій раді лише спостерігачами

Тобто, по суті, офіційний Київ зробив серйозний крок на шляху до проведення прямих переговорів з владою "народних республік" і до перетворення Росії з агресора на посередника, на чому Володимир Путін та інші російські керівники наполягали з 2014 року. Під час президентства Петра Порошенка Київ жорстко відмовлявся від цих вимог Москви. Зрушення в потрібну Кремлю сторону почалися тільки після обрання на пост президента Володимира Зеленського і конкретніше - після зміни глави Офісу президента. Андрій Єрмак, який отримав величезні повноваження після відставки свого конкурента Андрія Богдана і зміг навіть переформатувати на свою користь уряд України, поки що на переговорах з Москвою рухається у фарватері, який задає Дмитро Козак.

Цей фарватер для Кремля аж ніяк не новий. У всіх конфліктах, які Росія влаштовувала на пострадянському просторі, Москва постійно наполягала на прямих переговорах з керівниками окупованих територій. Ні Молдові, ні Грузії це не принесло відновлення територіальної цілісності. Однак Росія домоглася головного - перетворення з агресора в "посередника". Російська армія знаходиться на території Придністров'я до сьогоднішнього дня, однак Росія вважається посередником і миротворцем у конфлікті.

У всіх конфліктах, які Росія влаштовувала на пострадянському просторі, Москва постійно наполягала на прямих переговорах з керівниками окупованих територій. Ні Молдові, ні Грузії це не принесло відновлення територіальної цілісності

Таким же посередником і миротворцем Росія вважалася і до російсько-грузинської війни 2008 року, хоча її військові, оформлені в якості миротворчого контингенту СНД, захищали "суверенітет" Абхазії і Південної Осетії.

Так що на Донбасі Кремль не придумав нічого нового. Путін з першого ж дня після окупації українських територій діяв за добре знайомим сценарієм єльцинських часів. З тією лише різницею, що тоді Москва була зацікавлена просто в збереженні контролю над колишніми радянськими республіками, а зараз її турбує ще й скасування санкцій.

Поки що про те, що українське керівництво погодилося на прямі переговори з владою "народних республік" говорять тільки в Москві, Донецьку і Луганську. Українське керівництво буде, поза всяким сумнівом, інтерпретувати створення Консультативної ради як простий технологічний крок для вирішення "проблем простих людей" - Володимир Зеленський завжди прикривається цією нехитрою тезою, коли потрібно зробити черговий крок назустріч вимогам Володимира Путіна.

Біда тільки в тому, що в рішенні про створення Консультативної ради немає ні слова про "простих людей", зате говориться про необхідність політичного врегулювання конфлікту. І нам ще належить зрозуміти, що в даному випадку ховається за цим формулюванням, чи не новий "план Козака", чи не нова асиметрична федералізація, тільки вже не для Молдови, а для України.

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі