Дитина в школі має приємно проводити час чи зусиллями досягати висот
Оцінки не мотивують лише слабких учнів
Навіщо в школі ставити оцінки? Адже вони так травмують дітей, часто неадекватні, заважають жити, і взагалі без них набагато легше.
Тут така справа.
1. На жаль, оцінки не мають мотивувального значення, але це тільки для слабких і середніх учнів, і зрозуміло чому: їм нема чим пишатися.
А ось для успішних і відмінників вони дуже навіть важливі. Тому що без порівняльних оцінок відмінники втрачають мотивацію. Вони кажуть: тепер немає сенсу старатися.
Без порівняльних оцінок відмінники втрачають мотивацію
Хоча, якщо відмінники нікому не потрібні, то й добре.
2. До речі, а як виховувати в дітях таку якість, як лідерство? Перед ким вони повинні лідирувати? Хоча, якщо такого завдання з лідерами немає, то може і не треба.
3. Вважається, що школа готує дітей до майбутнього. А в майбутньому цих дітей чекає конкуренція в бізнесі і за право зайняти якусь посаду в кар'єрі.
Адже в бізнесі ейчари безжально порівнюють людей за різними параметрами і вибирають найкращих. Але якщо з дитинства не культивувати конкурентне середовище, то як діти підготуються до цього в дорослому житті?
4. Навіщо оцінки скасовуються? Відповідь: з метою зменшення у дітей стресів, щоб навчання було тільки задоволенням, не напружувало, і щоб ходити в школу без будь-якої відповідальності. В принципі, теж варіант. Просто без прагнення до цілей-оцінок якість знань у школярів знижується.
5. Все залежить від цілей навчання і цілей країни. Американці схиблені на шкільній змагальності. За підсумками оцінок переводять дітей в спеціальні класи — вище або нижче рівнем. І ця країна передова в усьому.
А якщо в школу ходити тільки для проведення часу, то такі країни теж є. І у них нічого хорошого.
Тобто, тут або старатися, прагнути і досягати, або жити спокійно і щасливо, але на середньому рівні. Втім, обидва ці варіанти гарні, тому я і почав цей пункт з амбіцій батьків.
6. Уявіть, що в спорті всі бігають і стрибають тільки на інтерес, без лідерства, без чемпіонства, без місць, без бажання стати першим, без голів, очок, секунд. Що це буде за спорт?
Найсильніші й найсерйозні школи в світі — жорсткі, з вибуванням слабких учнів
7. Питають, чи можна обійтися без оцінок? Звісно так. Просто результати будуть інші. Слабші.
Навіть у Фінляндії, на яку так часто посилаються, через 20 років їх реформи освіти, побачили тих випускників, яким зараз 30−40 років, і… зрозуміли, що з безоцінюванням трохи промахнулися.
8. Найсильніші й найсерйозні школи в світі — жорсткі, з вибуванням слабких учнів. Але це влаштовує не всіх батьків.
Тому школи можуть бути різні: і серйозні, і не дуже.
Все залежить від того, навіщо ви посилаєте дитину в школу: щоб вона там просто приємно проводила час, чи щоб працею і зусиллями добивалася в житті висот.