Для швидкого економічного злету країни є каталізатор
Гроші можна заробити, а не клянчити в нікуди
Як слабка економіка може генерувати великі можливості? За рахунок яких драйверів? Як країні швидко злетіти вгору? Особливо якщо вже майже нічого не залишилося.
Чи існує який-небудь каталізатор швидкого економічного злету країни? Так, звичайно. Наприклад, такий каталізатор продемонструвала Малайзія.
Ця богом забута, бідна азіатська країна, раптом ні з того, ні з сього, 40 років тому вирішила, що вона хоче вибратися з тисячолітніх злиднів. Та не просто так, а передові лідери!
Як це здійснити? Ідея з'явилася нескоро. Але яка! Ні багато, ні мало, побудувати найвищу будівлю в світі. Ну, щоб привернути увагу, і хоч з чогось почати. З чого світ тільки посміявся, мовляв, хотіти - не робити, гучно звинувачуючи їх в популізмі, гігантизмі та утопізмі.
Однак їхній молодий король виявився людиною наполегливою, взявся за справу, і понеслося.
Відразу з'ясувалося, що гальмують непереборні перешкоди. Наприклад, зведення найвищого у світі хмарочоса вимагає того, чого у них взагалі не було: інженерів, будівельників, архітекторів, хіміків, науковців, транспорту, логістики, і взагалі величезної інфраструктури - від будівельної до сервісної. Не кажучи вже про сировину для будівництва. А у них тільки джунглі й тропічні дощі.
Запросили не політиків і міністрів, а будівельників, інженерів і вчених
Але мета вже стала незворотною. І вони, не маючи своїх фахівців, виписали їх тисячі, з усього світу, і почали інтенсивно налагоджувати виробництво всього, що було потрібно. Причому, запросили не політиків і міністрів, а будівельників, інженерів і вчених.
Бо попереду була мета - яка пронизала всю країну. З телеекранів і біг-бордів на людей дивилися фотографії цієї неймовірної споруди. Вся країна втягнулася, поступово розуміючи, що це тільки початок, і що попереду - не тільки "будинок". А багато більше.
За 6 років вони звели ці дві знамениті вежі в Куала-Лумпурі. Паралельно створили 10 найсучасніших індустрій - впроваджуючи все найпередовіше.
І ще - отримали заслужену винагороду - неймовірної сили всесвітній PR. Туди почали їздити з усіх континентів не тільки туристи. І економіка пострибала різко вгору. Це був другий хід комбінації.
Туди почали їздити з усіх континентів не тільки туристи. І економіка пострибала різко вгору
Однак гальмом було те, що на цей глобальний супермодерн потрібні розумні і освічені люди. Своїх як і раніше не було, а виписувати їх з-за кордону було все важче і дуже дорого.
І тоді вони придумали третій хід комбінації, проголосивши курс на те, що Малайзія повинна стати найбільш освіченою в світі країною. Ось це нахабство! - збентежилися в світі. Куди їм?
І що ви думаєте - це залишилося тільки в гаслах? Нічого подібного! Після хмарочоса вони вже нічого не боялися. А демагогічні розмови вони просто припиняли на корені.
Так ось. Малайзія зробила унікальну пропозицію топ-100 університетам світу, від якої ті не змогли відмовитися. А саме: запросили ці вузи створювати свої філії в Малайзії на казкових умовах. Без податків, з потрійними зарплатами і божевільними пільгами для професорів. І тепер в цій країні працюють кращі вузи і школи світу, випускаючи найосвіченіші кадри.
Запросили ці вузи створювати свої філії в Малайзії на казкових умовах. Без податків, з потрійними зарплатами і божевільними пільгами для професорів
Одночасно вони впровадили теорію Блакитного океану, коли перевагу віддають створенню нової ультрасучасної економіки, замість "старої, червоної".
Ось так мрія про чарівний хмарочос підняла країну з самого низу на гору. Завдяки складній і розумній багатоходівці. Мету вдалося досягнути.
Колись у нас був поширений вираз "містоутворюючий фактор". Як правило, це були великі заводи, навколо яких крутилося все життя міста. Тепер в тренді глобального світу - "країноутворюючі чинники". Це великі мегабренди держави, які вимірюються не жалюгідними 10 мільйонами, а кількома мільярдами доларів, і які стають центрами індустріального тяжіння для розумів і капіталів усього світу.
Так придумала і зробила Малайзія.
Ніщо не заважає і нашій країні використовувати подібний або інший каталізатор. Тим більше, що й ідеї, і мегабренди у нас є.
А не просто клянчити гроші в нікуди. Їх цілком можна і заробити, і зробити з країни цукерку.
Коментарі