Суцільне "по приколу": соцмережі показують, яким виборець буде завтра
Масова культура проти елітарної
Специфіка сучасних виборів у тому, що не антиеліта протидіє еліті, а масова культура протиставляє себе елітарній політичній культурі. В Україні це наразі найяскравіше і найчіткіше проявилося.
Маскульт все ще формують телебачення і соцмережі. Але динаміку еволюції маскульту найкраще видно у соцмережах. Тобто там можна побачити, яким буде виборець завтра. І що на нас чекає.
Масову культуру останніх років визначали Фейсбук і Твіттер. Це тут розгортали дискусії, збирали групи та протести, постили котиків, їжу та красиві тіла на відпочинку.
Соцмережі трансформували свободу слова у словоблуддя
Ці соцмережі трансформували свободу слова у словоблуддя і вкорінили нову культуру - або ти впадаєш в крайнощі і збираєш свою паству жорстикими, радикальними, відвертими висловлюваннями, або навпаки намагаєшся сподобатися усім одразу чи просто не наражатися на нищівну критику будь-кого і тоді уникаєш будь-якої ясності у висловлюваннях.
Культура тефлонової риторики, яку ми зараз споживаємо посеред виборів - плід саме цієї культури. Подивіться на Цукерберга з ФБ чи Дорсі з Твіттера. Вони за все добре і проти всього поганого. Вони уникають чітких відповідей на чіткі запитання. Їх спілкування з медіа чи професійними модераторами зведене до мінімуму. Вони не можуть собі дозволити руйнувати міф про себе і свої продукти. Це питання їх виживання.
І на цьому тлі ми бачимо, що ФБ і Твіттер програють війну за увагу новим платформам. Нещодавні цифри показали, що користування Фейсбуком впало, а Інстаграмом росте.
Інста - це маскульт сьогоднішнього дня. Туди мігрували котики, їжа, красиві тіла і відпочинок. Люди там хочуть ще менше політики, ніж було у Фейсбуці й Твіттері. Але при цьому хочуть мати своє громадянське право впливати на політику.
Якщо Володимир Зеленський переможе на виборах, це буде, зокрема, і перемога Інстаграму над Фейсбуком
Якщо Володимир Зеленський переможе на виборах, це буде, зокрема, і перемога Інстаграму над Фейсбуком. Тефлоновість в Інстаграмі ще важливіша, ніж на попередніх платформах. І це теж має визначати поведінку тих, хто апелює до цієї аудиторії.
У світі зараз набирає обертів соцмережа наступного покоління ТікТок. Це маскульт завтрашнього дня.
У світі зараз набирає обертів соцмережа наступного покоління. Це інстаграм, позбавлений залишків сенсу. Суцільне по приколу
Я провів у ній декілька днів. Це інстаграм, позбавлений залишків сенсу. Суцільне по приколу. ТікТок набирає обертів за рахунок підлітків. Це громадяни завтрашнього дня. Це маскульт, який заявить свої права на владу вже незабаром. І те, що здається приколом зараз, буде здаватися елітою.
У сухому залишку:
- маскульт перемагає еліту;
- еліта, щоб зберегти вплив на суспільство, має переосмислити себе в категоріях маскульту;
- "прикол" - це не спалах, це ключове слово маскульту завтрашнього дня;
- треба вчитися жити у цій реальності та управляти нею.