В Америці у тренажерних залах "обраних" немає

Спортклуби заманюють клієнтів безкоштовними уроками і навіть тижнями безоплатного відвідування

Нахабність у ставленні до клієнтів, нав'язливий маркетинг, високі ціни й доплати за додаткові послуги – ось, з мого особистого досвіду, спільні риси більшості мережевих спортивних закладів Києва. Клієнти отримують зливу смс-реклами, навіть якщо щойно придбали абонемент. За загублену пластикову картку, що насправді коштує копійки, стягують нічогенький штраф, а за кожну додаткову послугу треба доплачувати.

Цей тренажерний мікросвіт – квінтесенція ставлення українського бізнесу до своїх споживачів. Українські качалки можуть купувати модне обладнання, запозичувати за кордоном концепції чи адаптувати програми спортивних занять, однак нікуди не зникає відчуття, що це саме клієнтові за його ж гроші роблять величезну послугу, – а не навпаки, - пише Марія Прус для "Голосу Америки".

Спортивну індустрію у США зі щорічним обсягом у майже сто мільярдів доларів важко порівнювати з українськими спортклубами. Однак, щоб запровадити деякі з цих правильних американських стандартів, додаткових витрат із боку бізнесу не потрібно, а потрібне лише бажання змін.

Якось у роздягальні одного клубу в Києві я помітила цікаву особу, яка із губками качечкою у негліже робила серію селфі у дзеркало. Я встигла сходити в душ, помити й висушити волосся, одягнутись у зимовий одяг. А вона все вертілась з телефоном і знімала свої філейні частини.

Правило no photos allowed створене не лише для приватності зірок, а й для комфорту всіх відвідувачі

Табличка "користуватись мобільними телефонами у залі заборонено, фото- й відеозйомка на телефон у роздягальні заборонені" - ось перше, на що я звернула увагу в одному з модних тренажерних залів у центрі Вашингтона. Туди, до речі, ходить відомий телеведучий CNN Андерсон Купер.

Однак, правило no photos allowed створене не лише для приватності зірок, а й для комфорту всіх відвідувачів. Поки не зустрічала людей, які б або довго й голосно говорили в залі по телефону, або подовгу фотографували себе замість того, щоб власне тренуватись.

У спортивних залах фонтанчики з очищеною питною водою – обов'язкова складова. Такі фонтанчики у США взагалі розміщені в парках, торгівельних центрах, у громадських туалетах. Можливо, вода у них не найсмачніша, проте цілком безпечна для вживання.

Майже всюди у душі можна знайти гелі, шампуні, кондиціонери, зволожувальний крем

Чисті білі рушники – є великі, для душу чи басейну та маленькі, зручніші у тренажерці. Паперові серветки доступні у необмеженій кількості. Ніхто не слідкує, чи не вкраде клієнт рушник. Вони просто складені стосиками на поличках. Повертати їх просто – кинути в загальний кошик.

Майже всюди у душі можна знайти гелі, шампуні, кондиціонери, зволожувальний крем. В одній роздягальні вразив набір: дезодорант, резинки для волосся, одноразові бритви, засіб для зняття макіяжу, гігієнічні засоби, ватні палички й диски. У маленькій йога-студії є навіть трохи декоративної косметики для загального користування.

Ще не доводилось бачити, як хтось краде рушник, вичавлює собі у баночку шампунь чи кладе у кишеню жменьку ватних паличок.

В американських спортзалах все обладнання необхідно прибрати за собою і протерти спиртовими серветками

Після занять в американських спортивних залах все обладнання необхідно не просто прибрати за собою, а й протерти спиртовими серветками, які великими баняками стоять у кожній студії чи залі. Але в тренажерках ніхто не контролює, чи ти приходиш у змінному чи вуличному взутті.

Чистоту американських вулиць з українськими – не порівняти. Тож на тренування люди не завжди приносять змінне взуття, а одразу ідуть туди у спортивному, й підлога все одно залишається чистою.

У США будь-які фітнес-тренери повинні пройти кілька рівнів підготовки та іспитів. Перший – основи фізичних вправ, фізіології, методики побудови індивідуальних чи групових занять. Другий – базові знання про різновиди вправ (силові, аеробіка, інтервальні, аквафітнес, з елементами бойових мистецтв, танці, йога, пілатес) та основи правильного харчування і контролю за вагою. Третій рівень – вміння адаптувати програму занять для різних людей: літніх, вагітних, з надмірною вагою, а також розвиток бізнес- і комунікаційних навичок. Мають бути тактовні, не кричати і не насміхатися над клієнтами.

Фітнес-тренери мають бути тактовні, не кричати і не насміхатися над клієнтами

Лише тоді можна отримувати кваліфікацію тренера індивідуальних чи групових занять й почати викладати аеробіку чи вправи з гирею.

Мій улюблений викладач йоги настільки ввічливий і делікатний, що ніколи не зробить зауваження під час заняття чоловікові, який постійно голосно позіхає із гучністю ричання лева. Або жінці, що носить із десяток браслетів, що дзеленчать. Хоча, коли ти у позі воїна або у стані нідри, це добряче відволікає.

Тренажерні зали постійно заманюють клієнтів безкоштовними уроками чи навіть тижнями безоплатного відвідування. Користуючись ними, спробувала гарячу йогу, покрутила педалі на велотренажері в атмосфері дискотеки, мала інтервальне тренування на даху будинку, видерлась стінкою скалодрому.

Моя тренажерка, наприклад, щомісяця пропонує два дні open house, коли безкоштовно прийти позайматись може кожен. І я, як клієнт, час від часу можу приводити із собою гостей. А тренери взагалі можуть проводити гостей хоч на кожне заняття.

Поняття карток "преміум", окремих роздягалень для "обраних", що має створювати почуття меншовартості власникам "стандартних" абонементів, я в Америці не зустрічала

Для них, так само як і для клієнтів, доступно все, що є у тренажерці: заняття, басейн, сауна, солярій, джакузі. Це, до речі, найчастіше входить у вартість звичайного абонементу.

Взагалі поняття карток "преміум", окремих роздягалень для "обраних", що має створювати почуття меншовартості власникам "стандартних" абонементів, я в Америці не зустрічала.

І ще. На відміну від мого київського спортзалу, якщо губиш їхню картку, із тебе не стягують купу грошей, а за секунду і з усмішкою видають на рецепції нову.

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Олексій Арестович Військовий експерт
Сергій Сингаївський Письменник, перекладач
Євген Клопотенко Кулінарний експерт
Дмитро Кулеба Дипломат
Погода