Без чого у США не буває Різдва
Щороку американці купують 6,5 мільярдів листівок
"О, потворний різдвяний светр", - прокоментував колега мою нову покупку із харизматичним пінгвіном і візерунком зі сніжинками. Я трохи образилась. Бо ще не знала про цю особливу категорію зимового одягу – Ugly Christmas Sweater.
Це светри червоних і зелених кольорів, з оленями, сніжинками, ельфами, Сантою і всім, на що стає фантазії. Тренд зародився у 80-х і пережив часи шаленої популярності. Затим – глузування і зневагу, а потім отримав друге дихання завдяки хіпстерам, - пише Марія Прус для "Голос Америки".
Тепер молодь проводить тематичні вечірки – Ugly Christmas Sweater Parties із конкурсами на "найпотворніший" витвір в'язаного мистецтва.
На кожній вечірці буде німецький глінтвейн чи індійський пунш
Об'їдатись за святковим столом – заведено не лише в українців. На Різдво американці, – зазвичай не надто щедрі у пригощаннях гостей на вечірках, – частують свої родини і друзів великою вечерею.
Червоно-білі м'ятні льодяники-тростинки, червоні оксамитові торти, кексики-капкейки, запечений індик, як на День подяки. І це лише питомо американські різдвяні страви.
Смачних запозичень з усього світу – іще більше. Картопля-пюре, що насправді родом з Британії, китайська запечена гуска, англійські імбирні печива-чоловічки, або навіть цілі пряничні будиночки, німецькі штоллени.
Запивають їх шотландським егногом – це як гоголь-моголь, тільки з молоком чи збитими вершками. Він може бути алкогольний, як і гарячий шоколад, куди додають лікер чи бренді. А ще на кожній вечірці буде німецький глінтвейн чи індійський пунш.
Вміння загорнути подарунок – це одна з базових навичок американців
Про те, що наближається Різдво, у США відчуваєш ще з жовтня. Чимало людей прибирають гарбузи й павутиння із будинків на наступний день після Гелловіну і одразу вішають гірлянди. А ще до Дня подяки, який відзначають останнього четверга листопада, можна сміливо бажати усім і кожному: happy holidays, тобто веселих свят.
Наперед закуповуються подарунки, а бізнеси із їхнього пакування роблять річну виручку. Для кого ціни кусючі – купують обгортковий папір, стрічки – і загортають коробки власноруч. Складається враження, що вміння загорнути подарунок – це одна з базових навичок американців, без яких вижити у країні неможливо.
Якось на прохання колеги відправляла посилку, і коли п'ять хвилин не могла зібрати і склеїти картонну коробку, яку там продають у розкладеному вигляді, працівники пошти й покупці дивились на мене, як на людину з-за меж цивілізованого світу.
Американське Різдво – це ярмарки по всьому місту, в кожному районі
Різдво для пошти – гаряча пора не лише тому, що американці дуже люблять відправляти подарунки "під ялинку" родичам і друзям по всій країні. Тут все ще популярні паперові вітальні листівки. Щороку американці купують 6,5 мільярдів листівок, загальною вартістю в $7-8 млрд.
Найпопулярніші сезонні листівки – саме різдвяні, їх продають аж на $1,6 млрд. Ця традиція поступово відмирає, проте для мільйонів сімей підписування листівок і розкладання їх по конвертах і досі є невід'ємним символом Різдва.
Також американське Різдво – це ярмарки по всьому місту, в кожному районі. Повсюди запалюють ялинки, влаштовують ковзанки, співають церковні хори, показують мюзикли, вистави, а в кінотеатрах крутять старі різдвяні фільми (від "Міцного горішку" до "Різдвяної пісні у прозі"). Загалом подій стільки, що не виникає питання, куди сходити за атмосферою свята.
А ще казковий зимовий настрій створюють старі різдвяні пісні у різноманітних модерних обробках. От ідеш у понеділок на роботу, до Різдва іще з місяць, аж раптом чуєш, як на виході з метро саксофоніст-афроамериканець ідеально грає "Щедрика", - й святковий настрій гарантовано.