Україна ризикує втратити контроль над Маріуполем

Замість "гіперлупів" краще б налагодити залізничне сполучення зі Сходом

Питання залізничного сполучення Сходу України з іншими частинами держави перетворюється на стратегічне після відкриття "Кримського мосту". Він перекрив нормальну навігацію через Керченську протоку, отже, і через Азовське море. Тому для Маріуполя та інших промислових центрів Донеччини, що під контролем України, залізничне сполучення перетворюється на основний канал комунікації з "материком".

Маріуполь - це стратегічна точка, яка визначає утримання усього Приазов'я

Україні важливо зберігати контроль над Маріуполем. По-перше, це стратегічна точка, яка визначає утримання усього Приазов'я. По-друге, це значний промисловий центр, який забезпечує наповнення бюджету, що надзвичайно важливо в умовах українсько-російської війни.

Утримання Маріуполя, окрім чисто військових чинників, залежить ще і від соціально-економічної ситуації в регіоні та від комунікації Приазов'я з іншими частинами нашої держави. Адже, у разі погіршення соціально-економічного стану Маріуполя, невдоволення громадян Росія може використати для розхитування ситуації та фабрикування протесту. Комунікація ж впливає як на економіку, так і на можливості інтеграції регіону у загальноукраїнські процеси.

Після того, як Росія методично почала відрізати нас від моря, необхідно було оптимізувати залізничний транспорт

На жаль, завдяки Укрзалізниці з комунікацією стає все гірше. Очевидно, після того, як Росія методично почала відрізати нас від моря, необхідно було оптимізувати залізничний транспорт. Однак ситуація тут, м'яко кажучи, небезпечна. Зношеність рухомого складу Укрзалізниці – серйозна. Нестача транспорту – вражаюча. У результаті, наприклад, Авдіївський коксохімічний завод, котрий не зупинила війна, може зупинити нестача сировини. Ще гірша ситуація з меткомбінатами Маріуполя. Поки що залізничний транспорт сяк-так забезпечує постачання готової продукції за "зниженою програмою", однак у разі запланованого зростання виробництва 2019 року – можливостей залізниці буде замало.

Через низьку пропускну спроможність залізниці та загальну відсталість залізничного транспорту виникає ризик гальмування зростання економіки та нормальної комунікації "материка" зі своїми "бастіонами на Сході".

Думаю, що саме на цьому і має зосередитись транспортне відомство. Хочуть займатися "гіперлупами" – хай займаються. Але спершу хай налагодять нормальне сполучення із Маріуполем та іншими форпостами на Сході. Як пасажирське, так і вантажне.

У гібридній війні без правил та обмежень, переможе більш організований, більш підготовлений та спроможний вирішувати наявні проблеми максимально швидко

Очевидно, що це – також фронт великої війни на виснаження. Гібридної війни без правил та обмежень, у якій переможе більш організований, більш підготовлений та спроможний вирішувати наявні проблеми максимально швидко. Перекрила Росія для нас Керченську протоку? Значить, маємо так оптимізувати залізничне сполучення, аби це жодним чином не позначилося на продуктивності економіки, виробництві та експортному потенціалі країни. І робити це треба зараз. Без найменших затримок.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Геннадій Друзенко Міжнародний правник
Володимир Горбач Політичний аналітик Інституту Євро­атлантичного співробітництва
Віктор Вовк Громадсько-політичний діяч
Віктор Бобиренко Політолог
Ярина Матвійчук Журналіст Української служби "Голосу Америки"
Погода