Сергій Згурець
Директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express
14.05.2018
2827
1

Американці готові купувати українські літаки

Ан-74 не має конкурентів

Американська компанія готова купувати в України транспортно-вантажні літаки Ан-74 і навіть сертифікувати їх на американському ринку. Проте задля цього головні учасники цього проекту - Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП) та американська Oriole Capital Group мають ще добре попрацювати, включно зі сподіваннями на те, що український уряд також не буде стояти осторонь і допоможе. Але зовсім не грошами.

Oriole Capital Group та ХДАВП, що входить до складу ДК "Укроборонпром", 11 травня підписали контракт, який передбачає довгострокову співпрацю – аж на 25 років – з метою відродження виробництва та продажу літаків Ан-74 та Ан-140 різних модифікацій, а також інших літальних апаратів, запчастин та послуг, що виробляються або пропонуються Харківським авіаційним заводом. У якості стартового пакету американська компанія замовила у ХДАВП шість літаків Ан-74. Подальший опціон – значно більший.

Американська компанія підписала контракт про співпрацю з Харківським авіаційний підприємством на 25 років

З огляду на те, що з 2014 року Харківське підприємство перебуває у процедурі банкрутства і не має власних обігових коштів, то для реанімації серійного виробництва та постачання літаків Oriole Capital Group зі свого боку має забезпечити фінансування обсягом у $150 млн. Також американська компанія зобов'язується постачати окремі вузли та агрегати для виготовлення літаків.

Проте є одне "але". Необхідна умова для виділення коштів під цей проект - надання державних гарантій від уряду України. Зазвичай, ця процедура достатньо складна, потребує багато часу і має бюрократичний характер. Як буде цього разу – значною мірою залежатиме від активності та позиції як керівництва уряду, так і головних учасників – Міністерства фінансів та Міністерства економічного розвитку та торгівлі.

Необхідна умова для виділення коштів - надання державних гарантій від уряду України. А ця процедура достатньо складна, потребує багато часу і має бюрократичний характер

Американська компанія розглядає роботу з Україною через три планові етапи.

Перший - почати виробництво літака Ан-74 у тому вигляді, в якому він був розроблений, без будь-яких змін, і пропонувати існуючим клієнтам, що є партнерами Oriole Capital Group.

Другий етап полягає у модернізації літака, авіоніки. Адже підприємство "Мотор-Січ" має набагато сучасніший двигун, ніж Д-36, що нині встановлений на Ан-74. Двигун Д-436 є більш швидкісним, дешевшим і економічним.

Третій етап - вибрати на той час модернізовані літаки та отримати сертифікат FAA для того, щоб літак міг бути представлений на американських та європейських ринках.

Представники американської компанії стверджують: "На сьогодні у США не виробляють жодного літака цього класу. І це, безумовно, має для нас велике значення. Він не має конкурентів. Завдання для цього літака в кінцевому рахунку будуть визначати самі замовники.

У США не виробляють жодного літака цього класу. Ан-74 не має конкурентів

Ан-74 чудовий вантажний літак. Фактично, він може одночасно перевозити і пасажирів, і вантажі. Можливість використання різних комбінацій робить його ще більш цікавим та гнучким. Але в першу чергу це - вантажний літак. Завдяки його ефективності й факту, що має короткий зліт і посадку, може працювати в екстремальних температурах, а тому буде привабливим для країн, що мають специфічні вимоги, пов'язані з кліматом. Проте для використання в США цей літак має спочатку отримати сертифікат FAA. У Штатах та Європі існує великий ринок для Ан-74, але процес отримання відповідного сертифіката займе кілька років".

Фінансово оплатити весь процес сертифікації літака Ан-74 у модернізованому вигляді збирається саме Oriole Capital Group. "Це значна, дуже дорога інвестиція. Але як тільки ви пройдете цей шлях, перед вами відкриється один з найбільших світових ринків", - так відповіли у цій компанії на питання Defense Express про сертифіковане майбутнє оновленого Ан-74.

Оплатити весь процес сертифікації літака Ан-74 у модернізованому вигляді збирається Oriole Capital Group

В "Укроборонпромі", де вже тривалий час намагаються вивести з піке Харківське авіаційне підприємство, до підписаного контракту з Oriole Capital відносяться стримано-оптимістично. Ось їх коментар: "Реалізація домовленостей може стати одним зі шляхів збереження підприємства, відновлення його виробничої діяльності та покращення фінансово-економічного стану. При цьому враховується, що будь-яке відчуження активів підприємства заборонене законом та неможливе. Ключовими елементами цього стратегічного партнерства вбачається модернізація наявного виробництва, повне залучення всіх працівників підприємства, а також програма з модернізації літаків і авіоніки, яка сприятиме підвищенню унікальних експлуатаційних можливостей літака Ан-74. Вважаємо, що зазначений проект є вкрай важливим для ХДАВП, яке з 2015 року перебуває у судовій процедурі розпорядження майном боржника із загальною сумою боргу понад 3 млрд грн".

Американці стверджують, що на цьому проекті у роботі з Україною вони зупинятися не збираються. Проте, важливо, щоб перший "стартап" для обох сторін виявився вдалим. А тут лише практика – критерій істини.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Мирослава Ґонґадзе Головний редактор і керівник Української служби "Голосу Америки"
Віктор Каспрук Політичний аналітик
Тарас Возняк Культуролог, директор Львівської галереї мистецтв ім. Б. Возницького
Євген Іхельзон Засновник проекту "Я люблю Азію"
Сашко Даниленко Мультиплікатор, художник
Погода