Американці готові купувати українські літаки
Ан-74 не має конкурентів
Американська компанія готова купувати в України транспортно-вантажні літаки Ан-74 і навіть сертифікувати їх на американському ринку. Проте задля цього головні учасники цього проекту - Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП) та американська Oriole Capital Group мають ще добре попрацювати, включно зі сподіваннями на те, що український уряд також не буде стояти осторонь і допоможе. Але зовсім не грошами.
Oriole Capital Group та ХДАВП, що входить до складу ДК "Укроборонпром", 11 травня підписали контракт, який передбачає довгострокову співпрацю – аж на 25 років – з метою відродження виробництва та продажу літаків Ан-74 та Ан-140 різних модифікацій, а також інших літальних апаратів, запчастин та послуг, що виробляються або пропонуються Харківським авіаційним заводом. У якості стартового пакету американська компанія замовила у ХДАВП шість літаків Ан-74. Подальший опціон – значно більший.
Американська компанія підписала контракт про співпрацю з Харківським авіаційний підприємством на 25 років
З огляду на те, що з 2014 року Харківське підприємство перебуває у процедурі банкрутства і не має власних обігових коштів, то для реанімації серійного виробництва та постачання літаків Oriole Capital Group зі свого боку має забезпечити фінансування обсягом у $150 млн. Також американська компанія зобов'язується постачати окремі вузли та агрегати для виготовлення літаків.
Проте є одне "але". Необхідна умова для виділення коштів під цей проект - надання державних гарантій від уряду України. Зазвичай, ця процедура достатньо складна, потребує багато часу і має бюрократичний характер. Як буде цього разу – значною мірою залежатиме від активності та позиції як керівництва уряду, так і головних учасників – Міністерства фінансів та Міністерства економічного розвитку та торгівлі.
Необхідна умова для виділення коштів - надання державних гарантій від уряду України. А ця процедура достатньо складна, потребує багато часу і має бюрократичний характер
Американська компанія розглядає роботу з Україною через три планові етапи.
Перший - почати виробництво літака Ан-74 у тому вигляді, в якому він був розроблений, без будь-яких змін, і пропонувати існуючим клієнтам, що є партнерами Oriole Capital Group.
Другий етап полягає у модернізації літака, авіоніки. Адже підприємство "Мотор-Січ" має набагато сучасніший двигун, ніж Д-36, що нині встановлений на Ан-74. Двигун Д-436 є більш швидкісним, дешевшим і економічним.
Третій етап - вибрати на той час модернізовані літаки та отримати сертифікат FAA для того, щоб літак міг бути представлений на американських та європейських ринках.
Представники американської компанії стверджують: "На сьогодні у США не виробляють жодного літака цього класу. І це, безумовно, має для нас велике значення. Він не має конкурентів. Завдання для цього літака в кінцевому рахунку будуть визначати самі замовники.
У США не виробляють жодного літака цього класу. Ан-74 не має конкурентів
Ан-74 чудовий вантажний літак. Фактично, він може одночасно перевозити і пасажирів, і вантажі. Можливість використання різних комбінацій робить його ще більш цікавим та гнучким. Але в першу чергу це - вантажний літак. Завдяки його ефективності й факту, що має короткий зліт і посадку, може працювати в екстремальних температурах, а тому буде привабливим для країн, що мають специфічні вимоги, пов'язані з кліматом. Проте для використання в США цей літак має спочатку отримати сертифікат FAA. У Штатах та Європі існує великий ринок для Ан-74, але процес отримання відповідного сертифіката займе кілька років".
Фінансово оплатити весь процес сертифікації літака Ан-74 у модернізованому вигляді збирається саме Oriole Capital Group. "Це значна, дуже дорога інвестиція. Але як тільки ви пройдете цей шлях, перед вами відкриється один з найбільших світових ринків", - так відповіли у цій компанії на питання Defense Express про сертифіковане майбутнє оновленого Ан-74.
Оплатити весь процес сертифікації літака Ан-74 у модернізованому вигляді збирається Oriole Capital Group
В "Укроборонпромі", де вже тривалий час намагаються вивести з піке Харківське авіаційне підприємство, до підписаного контракту з Oriole Capital відносяться стримано-оптимістично. Ось їх коментар: "Реалізація домовленостей може стати одним зі шляхів збереження підприємства, відновлення його виробничої діяльності та покращення фінансово-економічного стану. При цьому враховується, що будь-яке відчуження активів підприємства заборонене законом та неможливе. Ключовими елементами цього стратегічного партнерства вбачається модернізація наявного виробництва, повне залучення всіх працівників підприємства, а також програма з модернізації літаків і авіоніки, яка сприятиме підвищенню унікальних експлуатаційних можливостей літака Ан-74. Вважаємо, що зазначений проект є вкрай важливим для ХДАВП, яке з 2015 року перебуває у судовій процедурі розпорядження майном боржника із загальною сумою боргу понад 3 млрд грн".
Американці стверджують, що на цьому проекті у роботі з Україною вони зупинятися не збираються. Проте, важливо, щоб перший "стартап" для обох сторін виявився вдалим. А тут лише практика – критерій істини.