Ісландські уроки для України
Неузгоджена з народом зміна Конституції призведе до соціального вибуху
Цього разу нічого не казатиму про зброю, натомість спробую зачепити глобальніші речі. Мене не покидає відчуття, що всі наші проблеми тільки розпочинаються.
Не хочу занурюватись у подробиці, проте цілком зрозуміло, що все зайшло в глухий кут. Так звані єврооптимісти втрачають свій штучний оптимізм, бо імітувати єврооптимістичну діяльність вже безглуздо.
Намагання цих персонажів створити чергову партію вже починає відверто дратувати.
Тим часом президент і депутати ґвалтують Конституцію України, не узгоджуючи свої дії з народом шляхом референдуму. Це цілком прогнозовано призведе до вибуху.
Мені та багатьом власникам зброї ці соціальні вибухи не потрібні. Кожним таким у цій країні традиційно, за допомогою ЗМІ, скористаються пройдисвіти, яких у нас хоч греблю гати. І результат буде ще гіршим за попередній.
Тому з усіх можливих майданів у мене в голові нормально вкладається тільки один – Конституційний.
І тут варто нагадати, що саме Ісландія свого часу пройшла такий або схожий шлях.
Ісландці самі для себе написали в режимі онлайн КОНСТИТУЦІЮ.
Написали звичайні люди, а не якісь конституційні комісії. Людей тих обрали самі громадяни, а результат перевершив усі очікування. Не буду розписувати весь механізм, бо це детально викладено в інтернетах.
Чітко бачу, що це ледве не єдиний безкровний спосіб змінити ситуацію.
В Україні вже багато людей і груп переймаються цим питанням. Але написання Конституції - справа складна, тому ініціативна група власників зброї пропонує всім цим групам визнати 10 головних принципів, які стануть такими собі Українськими Поправками до майбутньої конституції.
Для нас принципова редакція третього пункту. Щодо інших можемо дискутувати.
Наша версія Bill of rights for Ukraine:
1. Держава не може залишати без ґрунтовного розгляду та відповіді звернення громадян України про припинення зловживань. Електронне волевиявлення громадян України є пріоритетним принципом прийняття рішень державою, а електронна демократія й електронне врядування – приорітетними напрямками розвитку народовладдя та державного апарату.
2. Кожен має право на свободу совісті, віросповідання, світогляду. Держава не може переслідувати громадян за заподіяння шкоди власному організму, за вживання легких наркотиків, азартні ігри, проституцію тощо.
Держава не може надавати перевагу або підтримку будь-якій релігії чм ідеології.
ЗМІ не можуть бути цензуровані.
3. Держава не може позбавити громадянина України права на збройний захист свого життя, майна, життя інших людей і конституційного ладу інакше, як за вироком суду щодо конкретної особи.
4. Кожен має право на справедливий і неупереджений суд.
Ніхто не може бути притягнутий до відповідальності інакше, як за рішенням суду;
ніхто не може двічі понести покарання за одне й те саме правопорушення;
ніхто не може примушуватись у кримінальній чи адміністративній справі свідчити проти самого себе або своїх близьких;
ніхто не може бути позбавлений життя, волі або власності без належної правової процедури;
приватна власність не може бути вилучена державою для суспільної потреби без справедливого відшкодування;
ніхто не може бути притягнутий до відповідальності за тяжкий злочин інакше, як за обвинувальним вироком суду присяжних.
5. Право кожного на захист особистості від необґрунтованих обшуків та арештів не може порушуватись.
Жоден ордер не може бути виданий судом інакше, як за наявності належного обґрунтування, підтвердженого присягою. При цьому ордер має містити детальний опис місця, яке підлягає обшуку, осіб або предметів, які підлягають арешту.
Зумисне порушення присяги тягне, крім передбаченої законом відповідальності, довічне ураження порушника в громадянських правах.
6. Перелік у Конституції будь-яких певних прав не повинен трактуватися як заперечення або применшення інших природних прав, які має людина.
7. Поліція підконтрольна народові як через виконавчу владу, так і через інститут виборних представників поліції (шерифів).
8. Народ України має право на відкликання депутатів усіх рівнів на підставі спеціального референдуму у тій громаді, яка обрала цього депутата.
9. Держава не може конституційно гарантувати громадянам соціальні зобов'язання, крім таких: 8 класів середньої освіти, безкоштовна невідкладна медична допомога, справедливий розмір мінімальної пенсії.
Будь-які додаткові пільги та соціальні виплати проводяться або за рахунок самих громадян, або за рахунок держави, але дефіцит кожного фонду соціального забезпечення неприпустимий, а всі пільги мають бути монетизовані.
10. Державні службовці не можуть бути виборцями, впливати на виборчий процес, агітувати за політичні партії.