Проблема № 5. Домашні завдання?...

Коли я була ученицею, дуже не любила домашніх завдань і не розуміла - навіщо??? Я сиджу у школі, вчуся, як можу, прийшла додому - і знову те саме?!

Потім думала так: для чого взагалі здалися учителі? На уроці я уже не слухала (заглиблювалася у себе, або розмовляла із подружкою), і тому вчитися доводилося вдома. Я зовсім не чула на уроках вчителів!!! Ну, чути чула, де дінешся. Але - я не звертала на їх слова уваги. Я думала так: учителі потрібні для контролю того, що я вивчила.

Пройшли роки, я -  мама. Свою дитину від 2 класу зовсім не контролювала (на рахунок виконання домашніх завдань) - хочеш, то роби, ні - не треба. АЛЕ: на уроках мусиш слухати вчителя, усе, що він каже, запам*ятовувати.

Тобто: у школі, на уроках, працюй, удома - маєш волю займатися тим, чим вважаєш за потрібне.

Я - учителька.

Ну що хочте кажіть, але - основне батьківське питання, що заміняю 90% виховання (заспокоєння сумління): "Ти зробив домашнє завдання?!"

І діти, щоб заспокоїти батьків і відвернути "праведний гнів" - сідають за те домашнє: згорбившись за столом, слухають музику, колупаються у носі, ловлять гав і тп

Насправді виконують те прокляте домашнє завдання десь 5% від усього часу, затраченого на бозна-що. І то - в основному виконують письмові вправи, автоматично списують усе, не замислюючись над тим, що пишуть.

Насправді - для чого даються домашні завдання?

1) щоб дитина УСВІДОМЛЕНО пригадала, що вона вчила у школі

2) практично повторила і виявила прогалини

3) вивчила, що недовчила

Але: так не є! Ну, десь одна сота дітей так і роблять, усі інші - убивають час, але ж його не повернути!!!!

Ще - деякі батьки покупляли дітям готові домашні завдання, аби ті "краще вчилися".

І це бул останньою краплею. Я оголосила:

- домашні можете робити або ні, я їх перевіряти й оцінювати не буду, тільки класну роботу!

- Як?...

- У школі треба вчитися, тут вам даний час на те, щоб вчитися! Ви слухаєте, запитуєте, відповідаєте, пишете. Наступного дня - повторюємо, вчимо нове, практикуємо. А вдома - відпочиваєте, читаєте книги, допомагаєте батькам.

Таким чином - школа для навчання, все, що поза школою - не для школи.

Діти на уроках стали уважніші.

Бо ж - уявіть, коли у дитини 7 уроків щодня, і вона сумлінна, то їй і вдома треба виконати 7 домашніх завдань, а це стільки часу!

У мене був учень Сірожка, що дуже хотів мати гарні оцінки. Специфіка мого предмету така, що головним в оцінювання є грамотне письмо. От виконав письмове завдання без помилок - маєш високий бал. Бо ж, по суті, усі екзамени, перевірки зводяться до того, що учень пише текст (твір чи диктант) - має оцінку. Тому я оцінюю усі роботи, виконані у зошиті - і оцінка за них у пріоритеті. Так от, Сірожка вигадав таке: на уроках він писав абияк, а вдома усе начисто переписував, здава зошит і мав високий бал. Потім - ще й так: на уроці нічого не робив, не писав, не слухав, просто записував, які вправи треба було робити в класі і вдома, сідав удома й робив їх, а тоді приходив на урок - і здавав.

Ну, наче й не погано? Але!!! Сірожка не давав учитися усьому класові. Він зачіпав дітей, говорив, дражнився із когось (бо ж нудно!), а коли я робила зауваження, казав:

- А що мені робити? Я вдома все зроблю!

Я знайшла такий вихід: не перевіряла тих робіт, що Сірожка робив удома, принципово. І він мусив переходити на "класне шкільне навчання". Я вчинила гуманно, по відношенню до уоднокласників, до себе й до Сірожки. Бо ж уявіть, яка нагрузка на дитину - у школі він мусить бути, але час витрачає пусто-порожньо, а вдома - робить те, що мав би робити в школі. Та й - така "перекрутка" спотворювала принцип усвідомлення реальності. В житті не так! Усе має свій час...

"Школа без домашніх завдань" - на такий принцип роботи я переходжу поступово. Спочатку я просто не оцінювала письмові домашні завдання, тепер - вони не обов*язкові.

Я кажу дітям: - Мені не важливо, чи виконаєте ви домашнє завдання, виконуєте його для себе, якщо відчуваєте в цьому потребу.

Твори і перекази теж пишемо на уроці, це чесно.

Тож домашнє завдання у моїй практиці - це доробити те, що учні не встигли виконати на уроці (дописати якусь вправу), повторити правила (хоча на наступному уроці ми ж їх повторятимемо, а щоб знати, треба працювати на уроці - слухати, мислити, усвідомлювати, практикувати).

Я не права?

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

4

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі