"Україна в ЄС : що це означає для мене ?"

Творча робота на тему:

"Україна в ЄС : що це означає для мене ?"

Виконав : Гаврилюк Дмитро - аспірант політології,  НПУ імені М.П Драгоманова, Інститут політології та права.

Перш за все  на противагу  останньому конституційному дизайну політичної системи , Україна в ЄС, це парламентська республіка із ефективним парламентським контролем формування інститутів виконавчої влади, легальне стримування репресивна – каральних органів держави, підзвітність національних військових формувань. Адже саме парламент країни має формувати логіку і риторику політичних процесів країни, саме парламент є суб'єктом публічності законотворчого процесу, наприклад як це відбувається в парламенті Великої Британії.

Європейський вектор України – це однозначно питання ідентичності. Україна в ЄС – це цивілізаційна  відкритість на противагу  багаторічній радянській ізольованості , а також науково-технічна розвиненість всіх галузей суспільного виробництва.

Європейський вибір України був визначений на етапі формування основ зовнішньої політики нашої держави. Ґрунтувався цей вибір на її життєво важливих інтересах, історичному прагненні українського на­роду бути невід'ємною частиною єдиної Європи

Україна , як держава , що функціонуватиме в форматі Європейського співтовариства – це нормальна і сучасна держава.

Характеристики бажаної "нормальної держави" можна згрупувати у чотирьох сферах життя країни: політичній, еко­номічній, соціальній та екологічній.

У політичній сфері — це справжня демократія із забезпе­ченням прав людини, свобода слова, вільні вибори на всіх рівнях, рівноправність перед законом, сильна і незалежна су­дова система, розмежування між бізнесом і політикою.

B економічній сфері — це конкурентоспроможність на внут­рішніх і зовнішніх ринках, наукоємна, а не енерго- та ресур­сомістка структура економіки, вільний ринок, високий темп інновацій, професійне управління підприємствами, матеріальний добробут населення, малий відсоток безробіття.

У соціальній сфері — це високий рівень науки та освіти, добрий стан здоров'я населення, достатні заробітні плати і пенсії, можливість працювати у пенсійному віці й, найваж­ливіше,— соціальна справедливість через зменшення різниці між дуже багатими й дуже бідними.

B екологічній сфері — це перехід на модель сталого роз­витку. Біосфера, в якій ми живемо (чисте повітря, вода і земля, природні ресурси), обмежена. її треба цінувати як "уставний капітал", а не як річний прибуток.

Далі логічно конкретизувати вище сказане і сформувати у лаконічних завершених тезах відповіді на поставлене питання, дак що ж Для мене значить Україна в ЄС? Отже – це є..

  1. Наявність альтернативності вибору та демократичні умови участі громадянських верств у процесі державотворення; Це позиція "людино центризму, ідею гуманізму, цінності особи і повага до її гідності . Наш час потребує юридичних гарантій цього.
  2. Це відсутність асинхронізмів у риториці політичної поведінки і політичного розуміння в процесі української євро інтеграції всіма суб'єктами ЄС та України зокрема;
  3. Це синхронне співробітництво України та ЄС в аспекті імплементації європейського законодавства ;
  4. Це гарантія подальшого становлення і розвитку системи Болонської освіти, яка базується на безперервності, без кордон ості навчання. І не мало важливо для українських науковців -  визнання наукових ступенів і дипломів, що забезпечить повноту і не повторювальність творчої наукової праці. Стратегічна потреба держави у підтримці  розвитку наукових досліджень та впроваджень наукових нововведень у всі галузі виробництва.
  5. Це висока громадянська солідарність в контролі за діями влади  і громадянська компетентність у своїх конституційних прав, свобод та обов'язків.   українських громадян, яка підтримуватися має високою політичною культурою і толерантним ставленням до думок інших; Звичайно це незмінна і політично конструктивна і якісна система стримок і противаг у політичній системі держави;
  6. Це кореляція в політичній системі України – патріотичних українських еліт, які б не характеризувалися почуттям національної меншовартості і низькою політичною освітою. Еліт ,які б не мали жодних ілюзій щодо "західних цивілізацій". Нині джерелом цих прото еліт є критична маса громадян яка не погоджується із форсуванням держави в напрям і російського вектору і відчуження від євро інтеграційного та євро - атлантичного відповідно;
  7. Це поява і прогнозована широка громадянська підтримка консервативної партії, яка б захищала інтереси бізнесу, запобігала радикалізації суспільств та, зберігала позитивний статус –  кво .
  8. Це децентралізація влади на місцях, коли понад 60% бюджету буде залишатися в регіонах і тим самим посилить відповідальність за  їх всебічну модернізацію  політичними елітами ;В рамках ринкової економічної формації - це систематичне відхід Держави на позицію головного арбітра і легальне зменшення адміністративно – бюрократичного навантаження на економічні ринки;
  9. Це адекватна і свідома адаптація всіх секторів української економіки до зарубіжних ринків із знанням про їхні умови роботи і потреби;
  10. Це гарантована відповідними змінами в Конституції системи гарантування безпеки  іноземних інвестиції у вітчизняну економічну систему;
  11. Це юридична гарантія Права громадянина бути обраним ,яка має  практично реалізовуватись;
  12. Це готовність українців до демократії, їх активність, реалістичні політичні погляди і прагматичний підхід до маніпуляції політичних гравців
  13. Це забезпечення умов демократичності :захист прав меншості, забезпечення прав громадян виражати політичну незгоду з владою, право громадян на альтернативну інформацію, джерела якої юридично є захищеними і відповідальності обраних перед народом, що розуміє під собою їх автоматичну відставку і неможливість обіймати високі політичні посади в державі в разі порушень національного і міжнародного законодавства;
  14. Це відкриття сучасних шкіл, дитячих садків, бібліотек європейського зразка і ґатунку,  і звичайно нагальне державне сприяння вітчизняному книговиданню;
  15. Це розбудова в Україні контрольованою державою якості надання послуг системою медичного страхуванню;
  16. Це є чинник не згасності віри молоді у працьовитість і деяку можливість впливати на свою власну долю і реалізовувати свій потенціал на благо всієї держави;
  17. Це є також чинником забезпечення гідного пенсійного забезпечення і надавання можливості працювати і подорожувати громадянам на пенсії;
  18. Це державна позиція в питанні пошуку альтернативних, не шкідливих навколишньому середовищу джерел відновлювальної енергії. Введення оподаткування на експлуатацію природних ресурсів;

В регіональному розрізі, Україна в ЄС для мене це є синхронізуюча ланка між заходом і сходом; це регіональний скептик із оптимістичною стратегію співробітництва і політичного взаємо зацікавлення Економічні інтереси) із країнами сусідами України та країнами учасниками ЄС ;

В інституційному розрізі, Україна в ЄС для мене це є країною, в якій забезпечено змістовне наповнення і легітимний характер функціонування , а не імітація , формально – демократичних інституцій та процедур; І на останок усвідомлення життєвої істини: не заходу потрібна Україна, а він їй.

Звичайно українською проблемою є її радянський тип політичної поведінки і свідомості, але, євро інтеграція полягає рух від радянського минулого України, з якого останній доведеться зробити ще прагматичну історичну  та політичну ревізію.

Українська держава в можливості значно модифікувати ( трансформувати) свою ідентичність, але для цього їй потрібен час і підтримка держав партнерів , а не держав поводирів чи держав – імперій.

Українські громадяни мають нарощувати свій соціальний капітал для раціонального сприйняття європейських цінностей , цінностей свободи, рівності, свободи вибору, цінності людини і поваги до громадянських свобод.

Україна в ЄС, це з одного боку і повага, підтримка  громадянськими групами населення влади,  тобто настрій на конструктивний діалог , а з іншого боку відповідальності владних і опозиційних політиків перед громадянами і розуміння своєї  "обслуговуючої" ролі перед народом своєї країни.

Для України замало просто політичного везіння , час змін вимагає поліпшення  " і вже сьогодні" політичного класу Української держави, який вона готова професійно і без оглядки на Росію  підвищувати.

Україна намагається бути надійним партнером і пропонує свою допомогу у вирішенні європейських проблем. Це її право і обов'язок як невід'ємної частини Європи, адже безпека Європи — це безпека України.

Відомий український інтелектуал Богдан Гаврилишин переконаний, що Україна народилась у радості й без зайвого бо­лю. Ії людський і природний потенціал міг стати запорукою швидкого розвитку і світлого майбутнього. Вийшло не зовсім так. Століття імперського царату і десятиліття радянського режиму послабили організм нації. Послідовне приниження, знищення еліт, а опісля селянства, ізоляція від світу,— все це залишило глибокі сліди. Послабилися національна свідомість, гордість, самопошана, патріотизм. Закоренилися різні ком­плекси, дещо хибне розуміння місця України у-світі.

Держава, однак, закріпилася. Вона є. Були вже позитивні періоди (літо 1996 року, 2000-2001 роки).Найважливіше — Помаранчева революція, яка виявила справжню якість і по­тенціал більшості народу, закріпила демократію. Фундамент у нас тепер досить солідний. Базуючись на ньому, на зміні ге­нерацій, можна бути оптимістичними в оцінці майбутнього.

Доля України в руках українців.

Будемо сподіватися, що ми готові до такого виклику, готові чесно і відкрито грати у вищій європейській політичній лізі.

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі