понеділок, 21 січня 2008 16:51

Учені виявили збудник раку крові

4-річні Олівія та Ізабелла Мерфі з Лондона — близнючки. Одна з них хвора на рак крові, друга — здорова. Коли вчені обстежили дівчат, то виявили клітину, що провокує рак крові.

Дівчинка захворіла у 2 роки. Дитина пройшла інтенсивний курс хіміотерапії. Це на сьогодні чи не єдиний спосіб боротьби з раковими захворюваннями. Після лікування організм Олівії настільки ослаб, що втратив здатність боротися із незначними інфекціями. Вона осліпла на одне око від вітряної віспи.

Зробивши генетичні аналізи, вчені виявили в дівчат стовбурові "передлейкемійні" клітини. У їхньому складі знайшли мутований ген, що виникає в місці, де переривається ланцюжок ДНК.

"Передлейкемійна" клітина передалася від одного близнюка іншому ще в утробі матері через спільне кровопостачання. Але для того, щоб дитина захворіла на лейкемію, в цій клітині мала статися ще одна генетична мутація. У 2 роки Олівія підхопила інфекцію, яка її спровокувала. А вже тоді "передлейкемійна" клітина викликала рак. Дівчинка захворіла, тоді як її сестра-близнючка лишилася здоровою.

У світі народжується близько відсотка дітей з "передлейкемійними" клітинами. З них 1% захворює на рак.

Дані вчених, отримані після обстеження Олівії, можуть допомогти виявляти у хворих на ранніх стадіях "передлейкемійні" клітини. Це дозволить уникнути хіміотерапії, що включає в себе радіоактивне опромінення.

Зараз ви читаєте новину «Учені виявили збудник раку крові». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua