вівторок, 09 жовтня 2012 05:00

"Вимагали півмільйона за те, що заберуть два маршрути"

Автор: фото: Надія ШТУПУН
  В’ячеслав Шубін: ”У нелегалів єдині витрати — хабарі чиновникам”
В’ячеслав Шубін: ”У нелегалів єдині витрати — хабарі чиновникам”

Протягом останнього місяця сталися два напади на людей, які відповідають за перевезення. 30 вересня у Криму 40-річного Айдера Ісаєва повісили на його шнурках. Перед тим били бітами і топили. Він був директором однієї з найбільших фірм-перевізників на півострові, керував автобазою в селищі Кіровське на околиці Коктебеля. 19 вересня у столиці серед дня невідомі стріляли у 63-річного Володимира Вакуленка, віце-президента Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників.

На столичному автовокзалі "Південний" з'явилися рекетири, які пропонують за гроші позбавити перевізників будь-яких проблем, а тим хто відмовляється, обіцяють неприємності. У серпні півсотні водіїв із приміських фірм на півдня заблокували рух на столичній Окружній дорозі, протестуючи проти непрозорого конкурсу на приміські маршрути.

Про те, що відбувається, у сфері перевезень, говоримо із 62-річним В'ячеславом Шубіним, керівником фірми-перевізника "Надія 2000" з міста Боярка Київської області. Його підприємство має 100 автобусів, обслуговує вісім маршрутів — чотири з передмістя до столиці, чотири — між селами області.

Нині багато кримінальних повідомлень, пов'язаних із перевізниками. Що відбувається?

— Я працюю у цій сфері 14 років. Зараз наглим образом усе ділять. На початку вересня в Ялті була всеукраїнська конференція перевізників. Обговорювали, що робити з нелегальними перевізниками, як їх усунути з ринку. Після цього почалися залякування. У Києві стріляли у Вакуленка, поранили в ногу. Всі розуміють, що за цим стоять "нелегали". Він останнім часом серйозно взявся за цю проблему. Вносив пропозиції про зміни в законі. Бо зараз є купа лазівок. Вони нічого не бояться. Максимум — їм випишуть штраф. Якщо Вакуленка підстрелили, значить, їм на хвіст наступили.

За якими схемами працюють нелегальні перевізники?

— Платять гроші кому треба, щоб їх не чіпали. Не диспетчерам, а вище. Навіть ДАІ їх не зупиняє. Може штрафувати тільки транспортна інспекція. Кріплять таблички "нерегулярні перевезення" і катаються. Кучкуються біля автостанцій. Відправляється перед легальним автобусом, всіх пасажирів забирає, а пільговиків лишає. Це баснословні гроші. Вони не платять податків, не витрачаються на лікарів, які мають оглядати водіїв, на механіків. У них єдині витрати — хабарі чиновникам. А нам, крім податків, треба і з чиновниками домовлятися, які постійно кажуть "дай".

На яких маршрутах нелегалів найбільше?

— Вони кругом є. На моїх маршрутах у Святошинському районі багато колись було. Але ми їх витіснили 10 років тому. Співпрацювали з ДАІ та транспортною інспекцією. Домовилися з інспекторами, що вони щодня перевірятимуть маршрутчиків. Коли нелегали стали платити штрафів більше, ніж заробляти, їм стало нецікаво.

Недавно був конкурс на приміські перевезення. Хто там зараз працює?

— Усі маршрути Південно-західного регіону Київської області отримала одна фірма "Північ-Транс". Їхня база й автобуси в Одесі. Як вони щоранку можуть доставляти людей з Боярки чи Вишневого? Конкурс проводила Київська обласна адміністрація, хоча в законі сказано, що має це робити Мінінфраструктури. Більше 10 фірм втратили свої маршрути. Мене перед конкурсом попередили: якщо хочу зберегти свої два з чотирьох маршрутів, маю заплатити 500 тисяч гривень людям, які пов'язані з адміністрацією. Тобто, у мене вимагали півмільйона за те, що заберуть два маршрути на Київ. Таких грошей не мав. Іншим перевізникам, щоб залишитися, пропонували платити в місяць по 1400 доларів з однієї машини.

"Північ-Транс" вийшли на маршрути?

— Ні, зараз ми продовжуємо возити пасажирів. Представник транспортної інспекції визнав, що конкурс відбувся з порушеннями. Нам видали тимчасові ліцензії. Пообіцяли провести інший конкурс, але нічого не роблять. Думаю, чекають виборів. А потім "Північ-Транс" подадуть до суду, щоб їм дали документи.

Зараз ви читаєте новину «"Вимагали півмільйона за те, що заберуть два маршрути"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути