32 людини отруїлися у Львові куркою-гриль. М'ясо купували 23?26 жовтня в супермаркеті "Арсен" на вул. Чорновола.
—?У Києві два роки тому цим же харчем отруїлися 80 осіб, — каже організатор акції "Досить труїти українців!" Артем Стельмашов, 32 роки. Більше року активісти проводять рейди по супермаркетах столиці та області — виявляють неякісні, зіпсуті та прострочені продукти. Побували в більш як сотні магазинів.
—?Курка-гриль — це найнебезпечніший продукт кулінарії. Навіть при правильному зберіганні бути впевненим у якості неможливо. М'ясо можуть доставити несвіжими. Вірус сальмонели гине при 60 градусах, а курку недосмажують, щоб приготувати швидше і продати більше. Кулінарія — той відділ, який покупці мають або оминати, або бути обережними. Піци, салати часто готують із зіпсутих продуктів. Якщо дуже хочеться купити — вимагайте документ: де, коли і в який час його виготовлено, а не запаковано.
На які продукти ще треба звертати увагу?
—?Акційні, із заниженою ціною, виставлені на початку полиці. Із трьох майонезів, перев'язаних акційною стрічкою, посередині буде зіпсутий.
Усі супермаркети продають неякісну продукцію?
—?Практично. У серпні зробили рейд десятьма торговими закладами столиці, у всіх виявили порушення.
В чому причина?
—?У директорів і працівників супермаркету немає мети потруїти українців. Але є два фактори. Фінансовий: збути товар, щоб не втратити гроші. Другий — людський. Адміністратори, менеджери не мають премій, якщо продадуть партію протермінованих харчів. Вони недбало ставляться до обов'язків.
Чому магазини не розпродують товарів, термін споживання яких закінчується?
—?У Європі є такі відділи. Їх товари завжди мають попит, бо ціни знижують більш як наполовину. У нас подібної практики немає. Але в кількох українських супермаркетах є нововведення. Якщо покупець знаходить протерміновані продукти, то може викликати адміністратора й обміняти їх на свіжі за 9 копійок. Знайомий так купив у "Фуршеті" кальмари, ковбасу та соус. Працівники перевіряють товар, щоб не мати збитків.
Власники супермаркетів багато втратять, якщо відмовляться від зіпсутих товарів?
—?Не думаю. Вони втрачають клієнтів. Вкладають купу грошей у рекламу, аби їх повернути. А коли труяться люди — кількість покупців скорочується шаленими темпами.
Що робити, коли на прилавку бачиш зіпсуті продукти?
—?Попросити адміністратора забрати їх із полиць. Якщо побачили вдома — із чеком приходьте й міняйте на свіжі або вимагайте повернути кошти. Супермаркет обирайте за трьома принципами — чистота, запах, умови зберігання продуктів.
Коментарі
15