У 10 разів зменшилося виробництво вітчизняних автомобілів порівняно з попереднім роком. За листопад їх випустили 557.
— Це пов'язано з подорожчанням машин. Долар виріс у два рази. А вітчизняний транспорт має багато імпортних деталей, — розповідає 38-річний Олег Омельницький, директор компанії "Автоконсалтинг". — Також вплинуло зменшення вдвічі спецмита на іномарки в квітні. Деякі автовиробники через це перестали складати машини в Україні. Раніше так робили, щоб оминути ці спецмита й продавати авто дешевше. Вже зупинився завод у Кременчуці Полтавської області. Там випускали китайські "Джилі" та корейські "Ссанг Йонг". Також стоїть черкаський завод "Богдан".
Виробництво машин на найкрупнішому в Україні Запорізькому автозаводі зменшилося через падіння купівельної спроможності людей. Вся його лінійка — це бюджетний транспорт. Після курсових коливань він подорожчав на 30–35 відсотків і став задорогим. Навіть припинили виробництво "ЗАЗ Форца". Ще розпродують машини зі складів. Зараз більше орієнтуються на "Сенси" й "Ланоси". Вони найдешевші. Більша ймовірність, що їх куплять.
Продажі автомобілів за 11 місяців упали на 100 тисяч одиниць.
На 70 відсотків зменшилися продажі бюджетних машин. Середнього класу — тільки на 30. Саме тому завод "Єврокар" на Рівненщині й досі продовжує виробляти "Шкоди". Попит на них лишається. Найкращі часи за всю історію незалежності переживає КрАЗ. Він виробляє щомісяця близько 200 вантажівок. Минулого року могло бути 30–40. Такий підйом — завдяки великим замовленням Національної гвардії й сил АТО.
Коментарі