— Чиновники із ЛНР та ДНР два тижні тому почали вивозити родини з Донбасу, — каже боєць полку "Азов". Просить не називати його. — На пункті пропуску "Ізварине" на Луганщині стоять чималі черги. Таке враження, що Росія відмовилася допомагати бойовикам. Речі перевозять контейнерами. Раніше такого не спостерігали.
У соціальних мережах жителі Луганська й Донецька обговорюють черги на російсько-українському кордоні. Туди місцеві їздять за продуктами й на роботу. Чоловіки влаштовуються охоронцями, водіями, збирають меблі. Жінок наймають няньками, виховательками, працівницями в супермаркетах. Часто працюють вахтовим методом по два тижні.
— Полгода назад снаряд попал в мой склад компьютеров. Убытки составили около миллиона гривен. Ополченцы обещали вернуть стоимость товара. До сих пор жду. А ребенок хочет кушать. Поехал в Россию собирать мебель, — каже 39-річний Віктор Бужирін із Луганська. — У Ростовській області є фірма з виробництва меблів для Німеччини. Доводиться працювати по 16–18 годин на добу. Годують раз на день. Зарплата на наші — 9 тисяч гривень. Працюю три тижні, потім тиждень удома. В Росію багато людей зараз їздить. На пунктах пропуску через кордон були черги ще з весни, але зараз вони особливо великі. Іноді доводиться стояти по 10–12 годин. Російські прикордонники прискіпливо оглядають речі, перевіряють, чи немає заборонених продуктів. Забирають закордонні харчі, одяг.
— Россия дошла до маразма. На таможне отобрали кружевные трусы, — розповідає Тетяна Кольчак. — Сказали, така білизна у них заборонена. Що я їм не говорила, не повернули. Також забрали шматок твердого сиру — мовляв, на перевірку.
"При въезде в Изварино были шокированы. Такой очереди на границе еще не видели. 12 автобусов, около 15 автомобилей во льготной очереди. А обычная очередь заканчивается за поворотом. Примерно в 300–400 метрах от автобусной остановки "Изварино". У кого есть возможность, лучше отложите поездку", — пише в соцмережі Ірина Зоря.
Таксисти за 200–400 грн пропонують зайняти чергу на пункті пропуску. Сума залежить від кількості людей у машині й розміру багажу.
Коментарі