2 лютого вантажні перевізники усіх міст України розпочали акцію протесту. Осередком став Львів. На північному виїзді з міста вздовж вул. Богдана Хмельницького вишикувалися вантажівки. Руху не перекривають, сигналять. На склі кабін написано "Ні — кредитному рабству!".
Люди вимагають, аби їм полегшили кредитні зобов"язання, зменшили податки. Через кризу зменшилося перевезення вантажів, закриваються заводи. Тому перевізники не можуть погасити кредитів, узятих на купівлю вантажівок.
— Самі рахуйте, — каже 28-річний Віталій Кузів, підприємець із Червонограда. — Є замовлення на 2200 гривень привезти товар із Києва. Розхід машини: 20 тонн грузу — 240 літрів пального. По ціні 5,9 виходить 1400 гривень. Зарплата водію — 220, плюс добові за два дні, по 35. Стоянка — не менше як 25 грн. І ще податку 20 відсотків. Чистого прибутку виходить десь 200 гривень. А то й доплачувати треба.
Віталій має заплатити щороку 2 тис. грн транспортного податку. Час від часу в ТІРі треба замінити колесо, що коштує 3–4 тис. грн. У вантажівці їх 12.
Скрутна ситуація настала у грудні-січні, кажуть перевізники. Похмуро говорять, що, напевне, доведеться звільняти людей і продавати машини. 35-річний Володимир Кіндій із Миколаєва на Львівщині розпочав власний бізнес три роки тому. Має три вантажівки "Рено Магнум", усі куплені в кредит.
— Спочатку бізнес ішов, — розповідає, — мої водії вдома рідко ночували. Щомісяця платив їм 4 тисячі зарплати. А з початку року зробили два рейси. Найбільше підприємця лякають неоплачені кредити.
— Мій кредит у доларах, — каже. — А ще "Приватбанк" буквально сьогодні підвищив ставки по кредиту на 6 відсотків! Добре, хоч Ощадбанк дав три місяці кредитних канікул.
— Три роки я возив воду — "Моршинську", "Трускавецьку". А зараз фірма "Євро-Транс" пригнала своїх 200 машин до Львова і стільки ж — до Івано-Франківська. Кажуть, то фірма Литвина. Тепер вони возять мінералку. А ми на перехрестях страйкуємо і мерзнемо. Не знаю, що робити. Продавати машини? А хто їх купить? — знизує плечима Володимир.
Перевізники страйкуватимуть до 5 лютого. У машинах вони готують собі їсти, сплять. Вимоги розіслали до влади. Головна — аби та зобов"язала банки надати перевізникам кредитні канікули, а курс гривні щодо долара у кредитах зафіксували на рівні жовтня 2008-го.
— Якщо буде більше машин, то ми ще зарезервували місце на вулиці Стрийській. Якщо не виконають вимог, писатимемо нові. Дамо їм тиждень часу. Потім поїдемо до Києва. Там стоятимемо "до побєди", — каже голова Асоціації вантажоперевізників Сергій Чепурний.
Коментарі