Ексклюзиви
Вівторок, 03 лютого 2009 18:04

Перевізники вимагають відстрочок за кредитами

Автор: фото: Ігор ХОМИЧ
  Водії Орест Панківський (праворуч) та Ярослав Кельо під час протесту перевізників у Львові. Довга шеренга вантажівок вишикувалася вчора на вулиці Богдана Хмельницького, при виїзді зі Львова на Київ
Водії Орест Панківський (праворуч) та Ярослав Кельо під час протесту перевізників у Львові. Довга шеренга вантажівок вишикувалася вчора на вулиці Богдана Хмельницького, при виїзді зі Львова на Київ

2 лютого вантажні перевізники усіх міст України розпочали акцію протесту. Осередком став Львів. На північному виїзді з міста вздовж вул. Богдана Хмельницького вишикувалися вантажівки. Руху не перекривають, сигналять. На склі кабін написано "Ні — кредитному рабству!".

Люди вимагають, аби їм полегшили кредитні зобов"язання, зменшили податки. Через кризу зменшилося перевезення вантажів, закриваються заводи. Тому перевізники не можуть погасити кредитів, узятих на купівлю вантажівок.

— Самі рахуйте, — каже 28-річний Віталій Кузів, підприємець із Червонограда. — Є замовлення на 2200 гривень привезти товар із Києва. Розхід машини: 20 тонн грузу — 240 літрів пального. По ціні 5,9 виходить 1400 гривень. Зарплата водію — 220, плюс добові за два дні, по 35. Стоянка — не менше як 25 грн. І ще податку 20 відсотків. Чистого прибутку виходить десь 200 гривень. А то й доплачувати треба.

Віталій має заплатити щороку 2 тис. грн транспортного податку. Час від часу в ТІРі треба замінити колесо, що коштує 3–4 тис. грн. У вантажівці їх 12.

Скрутна ситуація настала у грудні-січні, кажуть перевізники. Похмуро говорять, що, напевне, доведеться звільняти людей і продавати машини. 35-річний Володимир Кіндій із Миколаєва на Львівщині розпочав власний бізнес три роки тому. Має три вантажівки "Рено Магнум", усі куплені в кредит.

— Спочатку бізнес ішов, — розповідає, — мої водії вдома рідко ночували. Щомісяця платив їм 4 тисячі зарплати. А з початку року зробили два рейси. Найбільше підприємця лякають неоплачені кредити.

— Мій кредит у доларах, — каже. — А ще "Приватбанк" буквально сьогодні підвищив ставки по кредиту на 6 відсотків! Добре, хоч Ощадбанк дав три місяці кредитних канікул.

— Три роки я возив воду — "Моршинську", "Трускавецьку". А зараз фірма "Євро-Транс" пригнала своїх 200 машин до Львова і стільки ж — до Івано-Франківська. Кажуть, то фірма Литвина. Тепер вони возять мінералку. А ми на перехрестях страйкуємо і мерзнемо. Не знаю, що робити. Продавати машини? А хто їх купить? — знизує плечима Володимир.

Перевізники страйкуватимуть до 5 лютого. У машинах вони готують собі їсти, сплять. Вимоги розіслали до влади. Головна — аби та зобов"язала банки надати перевізникам кредитні канікули, а курс гривні щодо долара у кредитах зафіксували на рівні жовтня 2008-го.

— Якщо буде більше машин, то ми ще зарезервували місце на вулиці Стрийській. Якщо не виконають вимог, писатимемо нові. Дамо їм тиждень часу. Потім поїдемо до Києва. Там стоятимемо "до побєди", — каже голова Асоціації вантажоперевізників Сергій Чепурний.

Зараз ви читаєте новину «Перевізники вимагають відстрочок за кредитами». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 4721
Голосування Чому президент Зеленський погодився на "формулу Штайнмаєра"?
  • Хоче швидких перемог для себе і не розуміє наслідків для країни
  • Робить це через тиск європейських партнерів
  • Піддався Росії
  • Це зрада і немає, чого обговорювати
  • Ще не все пропало, ситуацію можна виправити
  • Ваш варіант у коментарях
Переглянути
Погода