Патрульні не мають права тримати радари "Трукам" у руках при вимірюванні швидкості транспортних засобів, за рішенням Восьмого апеляційного адміністративного суду. Пристрій має бути закріплений на штативі.
Це зменшить неточності в показах і усуне ймовірні зловживання, кажуть експерти.
— Радар має стояти лише на штативі чи тринозі. Такі правила передбачив і виробник апаратів, — говорить автомобільний юрист Володимир Караваєв, 60 років. — За законом, "Трукам" може працювати лише в автоматичному форматі — коли електроніка сама фіксує порушників. Апеляційний суд ще раз це підтвердив.
В Україні діють 115 пристроїв для фіксації швидкості. Охоплюють понад 200 ділянок доріг у Києві, на Київщині та Львівщині. Також правоохоронці мають 50 стаціонарних камер автофіксації порушень.
— Стаціонарні камери застаріли. Зараз у телефоні кожного водія є додатки, що попереджають про них, — продовжує Караваєв. — У Євросоюзі на дорогах ставлять мобільні варіанти. Наприклад, "Равлик" — причіп, усередині якого вмонтована камера автофіксації. Зовні його накривають бронею, аби до пристрою неможливо було дістатися. Щодня дорожники возять "Равлика" на різні ділянки. Водії розуміють, що не можна передбачити наступне місце розташування камери. Тому дотримуються безпечної швидкості.
Коментарі