Верховна Рада ухвалила закон про перехід на електронні трудові книжки. Він має відбутися протягом п'яти років. Інформація про діяльність працівника зберігатиметься в електронній формі в Держреєстрі застрахованих осіб. Це дозволить автоматично призначати пенсії без особистого звернення громадян до Пенсійного фонду.
У Держреєстрі зараз є відомості про 13 млн працівників, кажуть в уряді.
— Електронний документ завжди буде під рукою. Паперова книжка може порватися, загубитися. Доведеться довго відновлювати, — говорить експерт ринку праці Сергій Марченко, 43 роки. — Також електронна трудова вирішує важливу проблему — шантаж із боку роботодавця. Людям часто погрожують не віддати трудову книжку, доки ті не виконають певних умов — не допрацюють, не нададуть якісь звіти чи не підпишуть обхідні листи. Після появи електронного документа такі ситуації неможливі. Проблем із захистом інформації виникнути не повинно, вже маємо подібний досвід. Працюють електронні сервіси. Наприклад, кабінет платника податків.
— В Україні нараховують пенсійні виплати з огляду на наявний у людини страховий стаж. Тобто важливо не де і скільки вона працювала, а скільки за неї сплатили податків. Цим і керується Пенсійний фонд. Закон про електронні трудові книжки "сирий", його треба доробляти. Врахувати всі фактори, — каже адвокат Ростислав Кравець, 47 років. — Не радив би мати трудову лише в електронному вигляді. Є сумніви, що інформація в реєстрі буде добре захищена.
Оригінал паперової трудової книжки зберігатиметься в працівника. Якщо він захоче, щоб туди й надалі вносили відомості, роботодавець зобов'язаний буде робити це одночасно з електронним обліком трудової діяльності.
Коментарі