У Міністерстві з надзвичайних ситуацій планують створити службу порятунку із приватних літаків багатих українців. Називатиметься вона "Українські янголи". Ідея належить міністрові з надзвичайних ситуацій Вікторові Балозі та новопризначеному начальникові департаменту авіації Євгенові Червоненку, 51 рік.
— Усього в Україні десь 40 власників вертольотів легкого і середнього класу. Деякі відразу відмовилися, мовляв, чого це я твоїх жмуриків у своєму шкіряному салоні возитиму. Але все таки ми вже маємо 16 машин, — розповідає Євген Альфредович. — Я з етичних міркувань не маю права озвучувати прізвища тих, хто погодився, а хто — ні. Деякі відомі. Є чоловік, який надасть два вертольоти. Я перший віддав свій. Ніхто цим людям преференцій не обіцяє. Єдина преференція — заробити трохи балів, може, їх урахує Верховний Директор на небі. Подібного в чистому вигляді в світі немає. Але за кордоном приватники безкоштовно допомагають державі в таких питаннях.
Джерелами фінансування будуть як бюджетні, так і благодійні кошти, зі слів Євгена Червоненка:
— Україна посідає останнє місце за кількістю вижилих після аварій. У нас лише у дорожньо-транспортних пригодах гине більше як сім тисяч людей на рік. 70 відсотків можна було би врятувати, якби їм надали допомогу в першу годину після аварії. Авіація вирішить усі проблеми.
Каже, що в професійних автоперегонах чотири рази міг загинути.
— Три аварії було на Заході. Якби не їхні рятувальні служби, в тому числі з вертольотом, були би питання. Ми будемо робити все, щоб урятувати якомога більше людей. Літатимемо і за бідними, і за багатими.
Пілотний проект "Українських янголів" стартує за два тижні в Чернігівській області. Наступні на черзі — Київ, Дніпропетровськ, Львів. Такий самий задум у Червоненка є і щодо приватних яхт та катерів, щоби рятувати людей на воді. За такі ідеї його друзі жартома прозвали Бетменом (персонаж коміксів, людина-кажан. — "ГПУ").
До початку березня Євген Альфредович був у декретній відпустці з догляду за дитиною. Значився на посаді першого заступника голови Київської міськдержадміністрації.
Коментарі