З 1 квітня відбулось скорочення штатної чисельності службовців у всіх державних органах, зокрема у Секретаріаті уповноваженого із захисту державної мови скоротили майже 30% (до 35 осіб) працівників.
Призначити представників уповноваженого для перевірки інформації, зазначеної в скарзі, в кожній області на сьогодні немає можливості, навантаження на працівників Секретаріату також суттєво зросло, оскільки скарг не меншає. Про це повідомив сайт мовного омбудсмена.
Для підвищення ефективності розгляду скарг українців попросили максимально відповідально підходити до процесу їх подання.
"Для оперативної обробки звернень щодо порушень закону про державну мову просимо оформлювати скарги належним чином", - звернувся уповноважений Тарас Кремінь.
Що потрібно вказати у скарзі
Відповідно до закону, у скарзі необхідно:
зазначити прізвище, ім'я, по батькові і місце проживання особи;
викласти суть скарги;
зазначити електронну поштову адресу (в електронній скарзі), на яку заявникові може бути надіслано відповідь, телефон або відомості про інші засоби зв'язку з ним.
Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати.
Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
"Скарга, подана без дотримання вказаних вимог, не підлягає розгляду", - повідомив уповноважений.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найближча до української мови - не російська. Сім міфів кремлівської пропаганди
Щоб прискорити швидкість та підвищити якість розгляду скарги, у ній має бути вказана інформація про суб'єкт (юридична особа, фізична особа-підприємець, посадова особа чи працівник тощо), дії або бездіяльність якого оскаржуються (найменування юридичної особи чи фізичної особи-підприємця, реєстраційні дані з державних реєстрів (ЄДРПОУ/ІН), контактні дані, відомості про конкретних посадових осіб чи працівників).
Усі необхідні відомості містяться в рахунках-фактурах, накладних, фіскальних чеках, інших платіжних документах, або у куточках споживача.
Також необхідно вказати дату, час, місце (адресу) події.
Рекомендують додати докази на підтвердження: фото-, відео-, аудіозаписи, будь-які інші фактичні дані, за допомогою яких можна встановити наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні.
"Часто для усунення порушення вашого права на отримання інформації та послуг державною мовою та/або отримання необхідної інформації для оформлення скарги до уповноваженого достатньо звернутися до відповідних посадових осіб суб'єкта господарювання безпосередньо або через телефони "гарячої лінії", електронну пошту, електронні форми на інтернет-представництвах, інші наявні канали комунікації", - повідомив мовний омбудсмен.
Подати скаргу щодо порушення права на отримання інформації чи послуг державною мовою можна поштою (01001, м. Київ, провулок Музейний 12, Уповноваженому із захисту державної мови) або заповнивши відповідну електронну форму.
"Ваше відповідальне ставлення до скарг, чітка фіксація порушень, наявність вагомих доказів дозволить ефективніше проводити передбачені законодавством заходи державного контролю", - звертається уповноважений із захисту державної мови.
Минулого року найбільше звернень громадян стосувалися сфери обслуговування споживачів, повідомив мовний омбудсмен.
Закон "Про забезпечення функціонування української мови як державної" запрацював п'ять років тому. Мовний омбудсмен назвав важливі зміни із впровадженням норм закону.
Коментарі